Veelgestelde vragen

Boeken lenen

Online toegang

Zoeken

Bibliotheekcatalogus

Lidmaatschap

Notebook faciliteiten

 
 
 
 
Hoe verleng ik de uitleentermijn van mijn boeken?
Verlenging van de uitleentermijn is mogelijk tenzij het boek gereserveerd is. Je kunt de uitleentermijn op de volgende manieren verlengen:
  • Via de bibliotheekcatalogus (indien de uitleentermijn nog niet is verstreken).
    Login links bovenaan het scherm en ga naar My Account.
  • Telefonisch: tel. 0346-291310
  • Per e-mail: library@nyenrode.nl

terug

 
 
 
Hoe lever ik mijn boeken in als de bibliotheek gesloten is?
Wanneer de bibliotheek gesloten is, kun je de boeken inleveren in de brievenbus bij de ingang van het bibliotheekgebouw. Boeken kunnen ook per post worden geretourneerd. Dit is op eigen risico.
 
 
 
 
Ik heb een boek gereserveerd dat uitgeleend is. Hoe weet ik wanneer het beschikbaar is?
Zodra het boek beschikbaar is, ontvang je een emailbericht.
 
 
 
 
Hoe krijg ik buiten Nyenrode toegang tot de online informatiebronnen van de bibliotheek?
Vanaf de campus zijn de online informatiebronnen op de website van de bibliotheek automatisch toegankelijk. Studenten en medewerkers van Nyenrode en Nivra-Nyenrode hebben ook buiten Nyenrode toegang tot de online informatiebronnen op de bibliotheekwebsite. Nadat je onderstaande instructies hebt gevolgd, zijn de informatiebronnen automatisch toegankelijk.
 
Volg de instructies in de handleiding
 
 
 
Wanneer ik een informatiebron start, wordt er gevraagd om een inlognaam en wachtwoord. Kan ik deze gegevens opvragen bij de bibliotheek?
In dat geval gaat er iets niet goed. Studenten en medewerkers van Nyenrode moeten automatisch toegang krijgen tot de online informatiebronnen op de website van de bibliotheek. Inloggen is niet nodig.
Volg de handleiding wanneer u vanaf een computer buiten Nyenrode werkt.
 
Bij problemen kun je contact opnemen met de afdeling ICT-Services: helpdesk@nyenrode.nl, telefoon 0346 291288.
 
 
 
 
Ik maak gebruik van de Nyenrode WiFi. Waarom zijn de online informatiebronnen niet toegankelijk?
Om toegang te krijgen tot de online informatiebronnen is het belangrijk dat je verbinding maakt met het beveiligde WiFi netwerk Eduroam. Log hier in met het Nyenrode emailadres en wachtwoord. Via het open netwerk Guest WiFi zijn de online informatiebronnen niet toegankelijk.
 
 
 
 
Waar vind ik informatie over mijn onderwerp?
 
 
> Zoek op onderwerp naar informatiebronnen
 
 
 
 
Hoe weet ik of een tijdschrift online toegankelijk is?
Ga naar 'Journal Finder' op de website van de bibliotheek. Hierin kun je zoeken op tijdschrifttitel en direct doorklikken naar de online database waarin de volledige tekst staat.
Accessible for Nyenrode students and staff Journal Finder
 
 
 
 
Hoe vind ik scripties van Nyenrode studenten?
In de bibliotheekcatalogus vind je de beschrijvingen van scripties van Nyenrode studenten. Kies rechtsboven voor de Collection 'Nyenrode Theses', om uitsluitend naar scripties te zoeken. Indien je een scriptie wilt inzien, kun je de locatie code doorgeven aan een medewerker van de bibliotheek.
Nyenrode scripties kunnen niet geleend worden. Zij kunnen alleen ingezien worden door studenten en medewerkers van Nyenrode op vertoon van een studenten- of medewerkerskaart. Kopiëren van scripties is niet toegestaan.
 
 
 
 
Een publicatie is niet beschikbaar in de Nyenrode bibliotheek. Hoe kan ik het aanvragen bij een andere bibliotheek?
Wanneer een boek of tijdschriftartikel niet beschikbaar is in de Nyenrode bibliotheek, kunnen wij het voor je aanvragen via het Interbibliothecair Leenverkeer. De kosten worden aan je doorberekend.
 
 
 
 
 
Hoe zoek ik naar “A-tijdschriften”?
Informatie over de kwaliteit van tijdschriften is te vinden in de Journal Rating List.
In de zoeksystemen  Discover! en EBSCO Business Source Complete is het mogelijk om een zoekactie te beperken tot ‘Scholarly (peer reviewed) journals’ en ‘Academic journals’. Deze opties zijn te vinden onder ‘Search options’ en ‘Refine search’.
Accessible for Nyenrode students and staff Discover!
Accessible for Nyenrode students and staff EBSCO Business Source Complete
 
terug
 
 
 
Ik kan de informatie die ik nodig heb niet vinden. Kunt u mij helpen?
Gedurende openingstijden zijn bij de informatiebalie in de bibliotheek bibliotheekmedewerkers aanwezig. Zij helpen je graag bij het zoeken naar informatie.
De informatiebalie is ook telefonisch bereikbaar of via email:
Telefoon: 0346-291310
Email: library@nyenrode.nl
 
 
 
 
Wat vul ik in bij Username en Password in de bibliotheekcatalogus?
Uw barcode is zowel Username als Password in de bibliotheekcatalogus. Je vindt deze barcode op de bibliotheekpas of op de achterkant van de studenten- / medewerkerskaart. Vul het nummer in zonder spaties. De barcode begint met ‘9’. Indien de barcode begint met ‘3462’, kun je deze eerste 4 cijfers negeren.
Het is niet nodig om in te loggen wanneer je wilt zoeken; wel om boeken te verlengen of reserveren en om permanente lijsten aan te maken.
 
 
 
 
Ik kan de volledige tekst van tijdschriftartikelen niet vinden in de bibliotheekcatalogus.
De bibliotheekcatalogus bevat niet de volledige tekst van tijdschriftartikelen. Je vindt hier alleen beschrijvingen van artikelen, die te vinden zijn in de papieren tijdschriftencollectie in de bibliotheek. U kunt de artikelen kopiëren.
In 'Journal Finder' kun je nagaan of een tijdschrift ook online beschikbaar is:
Accessible for Nyenrode students and staff Journal Finder
 
 
 
 
Ik krijg geen toegang tot de bibliotheekcatalogus
Enkele suggesties:
Soms is de bibliotheekcatalogus tijdelijk niet beschikbaar. In dat geval kun je gebruik maken van de backup. Je vindt de link naar de backup op de webpagina over de bibliotheekcatalogus
Het is ook mogelijk dat de firewall van een bedrijfsnetwerk het probleem veroorzaakt. Probeer het in dat geval vanaf uw pc/laptop thuis
 
 
 
 
Kan ik de Nyenrode bibliotheek blijven gebruiken na mijn afstuderen?
Nadat je afgestudeerd bent, is het mogelijk om een jaarlidmaatschap op de Nyenrode bibliotheek te nemen. Indien je de bibliotheek eenmalig wilt bezoeken, kun je een dagkaart kopen aan de informatiebalie in de bibliotheek.
 
 
 
 
Hoe kan ik betalen bij de bibliotheek?
Je kunt aan de informatiebalie betalen met PINpas. Contante betalingen zijn niet mogelijk.kunt aan de informatiebalie betalen met PINpas. Contante betalingen zijn niet mogelijk. In sommige gevallen ontvang je een rekening.
 
 
 
 
Is er een draadloos netwerk in de bibliotheek?
Er zijn 2 WiFi netwerken op Nyenrode:  het open netwerk Guest WiFI (voor gasten) en het beveiligde netwerk Eduroam (voor studenten en medewerkers). Log in op Eduroam met het Nyenrode emailadres en wachtwoord. Eduroam geeft toegang tot de online informatiebronnen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Contact us

Nyenrode Library
+31 (0)346 291 310
Informatiebalie