Klant- en toekomstgericht innoveren

Verandering is troef: omgevingen waarin organisaties opereren zijn uitermate dynamisch. Zicht krijgen op hoe klanten zich in deze periode van inflatie, schaarste, geopolitieke spanningen en klimaatuitdagingen ontwikkelen, is cruciaal.

5 tips voor Klant- en toekomstgericht innoveren

Vijf tips van prof.dr. Ed Peelen, partner Future of Business en Strategie en bijzonder hoogleraar Content Marketing van de Universiteit van Amsterdam:

1. Bewaak de centrale positie van de klant als stakeholder

In tijden van schaarste, geopolitieke crises, pandemies, klimaatuitdagingen en meer, is de centrale positie van de klant als een van de stakeholders geen gegeven meer. Vraagmarkten veranderen in aanbodmarkten. Dat wensen en vragen van klanten uitgangspunten van het handelen zijn binnen bedrijven is niet overal een vanzelfsprekendheid meer.

2. Innoveer om in te spelen op de klantvragen en wensen van de toekomst 

Innoveer niet (alleen) om de klantproblemen van vandaag op te lossen. De oplossingen komen op een moment dat de situatie weer (totaal) anders kan zijn. Richt je op gebruikersvragen en wensen die in mogelijke toekomst kunnen spelen bij het innoveren.

3. Ontrafel het mysterie van de customer experience

Customer experience is meer dan een klantreis op een whiteboard, dan het uitgetekende en ingeregelde proces. Ook meer dan het digitale spoor dat mensen online achterlaten, meer dan de herinnering aan een klantreis en meer dan de peak-end rule. Het is voor iedereen anders. Iedereen bevindt zich in meerdere reizen. Die door omstandigheden en gebeurtenissen weer uniek zijn. De essentie van customer experience onderkennen, is het begin van betekenisvol klantgericht ondernemen.

4. Ambieer met digitale technologie maatwerk te leveren 

Haal het optimale uit digitale technologie! Focus niet alleen op interne efficiency. Maar juist ook, dankzij data en data-analyse (artificial intelligence) op maatwerk. Benader en communiceer met de mens in zijn sociale netwerk op gerichte wijze, persoonlijk. Tekorten op de arbeidsmarkt maken het meer dan ooit nodig dat de human touch ook digitaal voelbaar is.

5. Organiseer voor Continuous Innovation

Maak de organisatie los en versnel haar. Organiseer voor continue innovatie. Creëer de veilige ruimte voor nieuwe initatieven, faal snel en durf te stoppen, weet wat je op lean wijze wilt uitbouwen en hoe je de innovaties binnen bestaande systemen effectief kan borgen, met support van management. 

Masterclass Klant- en toekomstgericht innoveren 

Tijdens de masterclass Klant- en toekomstgericht innoveren brengen de meest inspirerende sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk. Het programma is samengesteld in samenwerking met en onder leiding van prof. dr. Ed Peelen, partner Future of Business en Strategie & bijzonder hoogleraar Content Marketing van de Universiteit van Amsterdam

Prof.dr. Ed Peelen, partner Future of Business en Strategie en bijzonder hoogleraar Content Marketing van de Universiteit van Amsterdam

Opleidingen

Gevonden: 1 opleidingen
Maatwerk Masterclass Klant- en toekomstgericht innoveren

Masterclass Klant- en toekomstgericht innoveren

< 10 dagen | Nederlands | Nieuwe data volgt
De masterclass Klant- en toekomstgericht innoveren richt zich op het hele spectrum rondom innovatie van het businessmodel vanuit een toekomst- en klantgericht perspectief.

Contact


Heb je vragen over de opleidingen, of wil jij je direct aanmelden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend informatiegesprek via + 31 346 291 448 of

advies@nyenrode.nl