ESG Onderzoek & Opinie
Onze missie, 'Shaping responsible leaders for a sustainable future', belichaamt onze inzet om bedrijven en leiders te inspireren om niet alleen te streven naar commercieel succes, maar ook om waarde toe te voegen aan het algemeen belang.
Experimenteren en innoveren voor duurzame oplossingen
Om deze ambitie te verwezelijken, doen wij onderzoek. Onderzoek waarmee we professionals kunnen uitrusten met inzichten en vaardigheden die nodig zijn om organisaties veerkrachtig te maken en in de richting te sturen van een duurzame economie.
Bij Nyenrode staan we voor een dynamisch samenspel van onderzoek, opinie, innovatie en samenwerking in dynamische ecosystemen. Deze elementen samen vormen een krachtige motor vormen voor positieve verandering.
Delen van kennis
ESG onderzoek & opinie
-
Toekomstig talent en leiderschap bij ForFarmers
Type: CommunityPublicatiedatum: 4-11-2025Leiderschaps- en talentontwikkeling in een veranderend agrarisch landschap.
-
Anticiperen in plaats van afwachten: zo blijf je als financial toekomstbestendig
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 4-11-2025In de Masterclass: Toekomstbestendig als Financial leer je mondiale ontwikkelingen vertalen naar je eigen praktijk en ontwikkel je denkkaders om onvoorspelbaarheid om te zetten in strategie.
-
Nyenrode vertaalt ESG naar strategie en waardecreatie
Type: OnderwijsPublicatiedatum: 3-11-2025ESG wordt steeds bepalender voor de koers van veel bedrijven. Toch zien organisaties het nog vaak als een verplicht nummer en missen ze de vertaalslag van rapportage naar resultaat. De Masterclass ESG: Sturen, Rapporteren & Besluiten van Nyenrode Business Universiteit helpt professionals om Environmental, Social & Governance stevig te verankeren in hun strategie.
-
Impact case: “Behandel Generatieve AI als een Junior Collega”
Type: OnderzoekPublicatiedatum: 29-10-2025De manier van leidinggeven staat op een kruispunt. Wat hebben managers nodig – en hoe bereiden we bedrijfskundestudenten voor op een wereld waarin ondernemerschap, duurzaamheid en technologische vernieuwing samenkomen? Sinds 2019 werkt dr. Stefanie Beninger, universitair hoofddocent Marketing aan Nyenrode Business Universiteit, met een internationaal team van onderzoekers aan deze urgente vraag.