Dr. Vincent Blijleven

Visiting fellow
Vincent Blijleven portret
  • Productmanagement
  • Digitale Transformatie

Dr. Vincent Blijleven is Visiting Fellow aan Nyenrode Business Universiteit binnen het Center for Marketing and Supply Chain Management. Hij is gespecialiseerd in digitale transformatie met een focus op digitaliseringsstrategieën en de uitvoering hiervan, productmanagement, customer experience, en lean en agile transformaties.

Hij heeft over deze en andere onderwerpen gepubliceerd in vooraanstaande internationale academische tijdschriften zoals het International Journal of Medical Informatics, Journal of Medical Internet Research: Human Factors en Information Technology & People. Verder heeft hij zijn werk gepresenteerd op meerdere internationale conferenties en heeft hij twee boeken geschreven.

Digitale transformaties vindt hij fascinerend met al zijn kansen en uitdagingen. Werken op het snijvlak van maatschappij, technologie, strategie en executiekracht geeft hem enorm veel energie. Hij deelt graag inzichten die hij hiermee opdoet.

Vincent behaalde zijn mastergraad in Business Informatics (cum laude) aan de Universiteit Utrecht en promoveerde vervolgens in 2018 aan Nyenrode Business Universiteit in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam, Achmea, ABN AMRO en McKinsey & Company. Zijn promotieonderzoek richtte zich op het identificeren, analyseren en oplossen van workarounds die ontstaan bij het gebruik van informatiesystemen, en lean IT-transformaties.

Vincent ontving meerdere prijzen voor zijn onderzoek, waaronder het beste tijdschriftartikel op het gebied van medische informatica in 2018 (IMIA Yearbook of Medical Informatics 2018), de tweejaarlijkse BAZIS-prijs voor beste promotieonderzoek op het gebied van klinische informatica, volksgezondheid en eHealth voor de jaren 2017 en 2018, en de Human Factors NL 2016-2019 Dissertatieprijs.

    Meest relevante publicaties