Schipper Accountants
- Regio
- Contact e-mail
- sollicitaties@schippergroep.nl

Schipper is een full-service accountants- en advieskantoor en behoort tot de top 25 accountants- en advieskantoren in Nederland. We hebben acht vestigingen in Zuidwest-Nederland en zijn we in een brede regio actief. Met circa 350 medewerkers bieden we ondernemers een full-service dienstverlening. Met onze persoonlijkeaanpak enhoge betrokkenheid makenwe écht hetverschil.
We zijn ervan overtuigd dat een goede start de toon zet. Daarom doen we dat samen. Om te zorgen dat je je snel thuis voelt binnen onze organisatie, werken we met een uitgebreid onboardingsprogramma. Zo leer je onze organisatie op een speelse manier kennen en maak je kennis met je collega’s en het bestuur. Ook informatie over zaken als ICT, HR en de belangrijkste werkprocessen komt aan de orde. Bovendien koppelen we je als nieuwe collega aan een vaste ‘buddy’. Dat is een ervaren collega, die je op tal van terreinen wegwijs maakt. Juist omdat jullie in de beginperiode veel met elkaar optrekken, zoeken we naar een goede, persoonlijke match. Zo zorgen we ervoor dat je start op rolletjes loopt. Dat doen we zéker ook als je start als stagiair of (Junior) Assistent Accountant in de Samenstelpraktijk. Met onze Schipper Academy bieden we een intern opleidingstraject; de kickstart van je carrière.
Natuurlijk blijven we met elkaar in gesprek over je loopbaan. Dat doen we door middel van de gesprekkencyclus KOERS. We vinden het belangrijk dat je in je kracht staat en stimuleren je daarom om te doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Daarnaast hebben we oog voor jouw persoonlijke groei en ontwikkeling. Hoe kun je je sterke kanten benutten, welke doelen stel je jezelf en op welk vlak kun je je verder ontwikkelen? Als je jezelf kent, weet je ook welke stappen je nog kunt maken. We spreken graag over ‘de beste versie van jezelf worden’. Leuk is bovendien dat je daarmee anderen inspireert om hetzelfde te doen.
LOCATIES: Goes, Barendrecht en Breda
Vacature bachelor
Junior Assistent Controle
Schipper Accountants biedt je de kans om als Junior Assistent Controle een start te maken in onze controlepraktijk. Ben je leergierig en wil je werk maken van jouw carrière? Doe het bij ons! We begeleiden je graag en geven je de ruimte om jezelf te ontwikkelen tot de beste versie van jezelf.Natuurlijk ben je net zo enthousiast over het vak als wijzelf. Verder heb je een vwo-diploma op zak of verwacht je die opleiding binnenkort af te ronden. Natuurlijk ben je ook geschikt voor deze functie als je een hbo-studie Accountancy volgt of inmiddels bent afgestudeerd. Heb je dit niet, dan ben je in ieder geval bereid om alsnog één van deze diploma’s te behalen. We bieden je graag de mogelijkheid om tegelijkertijd te studeren en werken en zijn bovendien bereid om je openstaande studiekosten over te nemen. Voor eventuele lopende of nog te gaan volgen studies hebben wij een aantrekkelijke studiekostenregeling. Deed je een andere studie en vind je dat je daarmee van meerwaarde bent voor ons en onze klanten? We laten ons graag door je overtuigen!
Wat je gaat doen
Als Junior Assistent Controle voer je samen met jouw collega’s voor uiteenlopende klanten controleopdrachten uit. Je hebt oog voor detail en signaleert afwijkingen in de financiële administratie. Je werkzaamheden leg je vast in de digitale dossiers. Je onderhoudt contact met klanten en teamleden en bent positief kritisch. Daardoor ben je in staat vérder te kijken en de samenwerking naar een hoger niveau te tillen. Elke dag weer ga jij voor kwaliteit en efficiëntie op het hoogste niveau. Daarbij werk je nauwkeurig en toon je initiatief.
Wat je meeneemt
Je bent ambitieus. En met jouw leergierigheid pak jij de ontwikkelkansen, die we je bieden, met beide handen aan. We zien in jou een specialist in de dop en bieden je daarom de mogelijkheid om je verder te ontwikkelen in dit vakgebied. Met jouw kwaliteits- en resultaatgerichte aanpak sta je je mannetje en ga je graag elke dag nieuwe uitdagingen aan. Door je communicatieve vaardigheden ben je bovendien een prettige gesprekspartner. Je onderhoudt met plezier de goede contacten met onze klanten.
Wat we bieden
Een uitdagende functie in een professionele werkomgeving waarbij je veel contact hebt met verschillende collega’s binnen de organisatie. Verder kun je rekenen op:
- Afhankelijk van jouw kennis en ervaring bieden wij een aantrekkelijk salaris dat kan oplopen tot maximaal €2798 bruto per maand op basis van 40 uur.
- Riante verlofregeling: 29 vakantiedagen per jaar (op fulltime basis), met de mogelijkheid om maximaal 12 extra dagen bij te kopen en een aantrekkelijke tijd-voor-tijd-regeling voor alle functieniveaus, zodat je meer grip hebt op je werk-privébalans.
- Flexibiliteit en ondersteuning bij thuiswerken: thuiswerkvergoeding van €2,40 netto per dag en een budget van circa €600 om je thuiswerkplek optimaal in te richten.
- Investering in jouw vitaliteit en welzijn: coachsessies voor persoonlijke of professionele ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat je goed in je vel zit. Om jouw mentale welzijn te ondersteunen kan je gebruik maken van gecertificeerde coach. Verder organiseren we verschillende sportactiviteiten en workshops. Zo organiseren we het komende jaar onder andere een padeltoernooi, yogalessen, een rugbyclinic en workshops over voeding, mentale gezondheid en sport. Wij helpen je om fysiek en mentaal in balans te blijven. Je kan zelfs een bijdrage van circa €130 per jaar ontvangen voor je sportabonnement.
- Volop ontwikkelmogelijkheden: toegang tot trainingen, cursussen en andere leertrajecten, zodat je altijd kunt blijven groeien. We hebben een studiekostenregeling voor verdere opleiding en ontwikkeling.
- Een vliegende start met de Schipper Academy: uitgebreid onboardingstraject, zodat je snel je weg vindt binnen onze organisatie. Je krijgt een buddy als vast aanspreekpunt, die je helpt om goed van start te gaan.
- Telefoon- en leaseregeling (voor bepaalde functiegroepen): netto vergoeding van circa €50 per maand. Op basis van mobiliteit kun je daarnaast aanspraak maken op een extra vergoeding van circa €80 netto per maand.
Wij geloven dat groei een belangrijk onderdeel is van werkplezier en succes. Daarom moedigen we iedereen aan om de beste versie van zichzelf te worden en investeren we daar graag in. We kijken samen welke functie bij je past, ondersteunen je persoonlijke groei en helpen je om jouw ambities waar te maken.
Wat ons onderscheidt
We laten je graag ontdekken dat werken in een ambitieuze accountantsorganisatie gewoon leuk is. De Schipper Groep bestaat uit drie labels: Schipper Accountants, Sigma Personeelsdiensten en Groenewegen & Lukaart Corporate Finance. Vanuit onze acht vestigingen in Zuidwest-Nederland werken zo’n 350 collega’s elke dag voor een grote diversiteit aan mkb-klanten. Onze organisatie is informeel, de deuren staan open en we werken graag met korte lijntjes. Andere pluspunten van werken bij Schipper:
We hebben oog voor je vitaliteit;
Een baan is geen keurslijf: we zijn flexibel en vinden goede werk-privébalans belangrijk;
Leuk werk gaat over meer dan alleen de inhoud. We zijn collegiaal en ondernemen als collega’s regelmatig (sport)activiteiten samen;
We bieden je veel korting bij grote (web)winkels.
Werken bij Schipper betekent dan ook een baan met grote diversiteit, tal van kansen en voldoende vrijheid om jezelf en anderen te ontwikkelen. Ontdek de plus van werken bij Schipper en word ook de beste versie van jezelf!
Is deze rol jou op het lijf geschreven? Schrijf ons!
Druk op ‘Direct solliciteren’ om het sollicitatieformulier in te vullen. We nodigen je uit daarbij je motivatiebrief en cv te uploaden. Heb je vragen over onze sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Corporate Recruiter Sven de Viet via 06 57 20 01 37.
Vacature master
Senior Assistent Controle
Senior Assistent ControleSchipper Accountants biedt je de mogelijkheid om de beste versie van jezelf te worden. Dat kan in een baan als Senior Assistent Controle. Daarin komen jouw enthousiasme voor ons vak, je werkervaring en je ambities om verder te groeien samen.
Om succesvol in deze mooie baan te kunnen instromen, heb je een hbo- of vwo-achtergrond en studeer je voor Registeraccountant. 2 tot 3 jaar werkervaring is wel zo handig, omdat je dan al kennis hebt van standaard jaarrekeningposten binnen een controlepraktijk. Hierdoor weet je dat het belangrijk is dat je, naast je vakkennis, kwaliteits- en resultaatgericht bent. We bieden je graag de mogelijkheid om tegelijkertijd te studeren en werken en zijn bovendien bereid om je openstaande studiekosten over te nemen. Voor eventuele lopende of nog te gaan volgen studies hebben wij een aantrekkelijke studiekostenregeling.
Wat je gaat doen
Als Senior assistent controle voer je voor uiteenlopende klanten gedegen controlewerkzaamheden uit en geef je klanten structureel goede adviezen. Je signaleert mogelijke verbeterpunten in de interne beheersing en afwijkingen in de financiële administratie en legt je bevindingen vast in de digitale dossiers. Je bent nauwkeurig, vakkundig en integer en toont initiatief. Elke dag weer ga jij voor kwaliteit en efficiëntie op het hoogste niveau. Je bent door jouw communicatieve vaardigheden goed in staat om het contact met onze klanten te onderhouden en je kunt hen meenemen en uitleg geven over de moeilijke materie van jouw vak. Door je positief kritische houding ben je in staat vérder te kijken en de samenwerking, zowel met klanten als met collega’s, naar een hoger niveau te tillen. Met jouw kennis en ervaring ben je bovendien een prima begeleider van de (Junior) Assistenten Controle.
Wat je meeneemt
Je bent ambitieus en leergierig. En met jouw leergierigheid pak jij de ontwikkelkansen, die we je bieden, met beide handen aan. Naast jouw reguliere werkzaamheden denk je mee met de ontwikkeling van onze controlepraktijk. Je bent een betrokken teamplayer. Dit betekent ook dat je kansen ziet en deze bespreekt binnen het controleteam. Je zoekt samen met het controleteam naar de beste opties om de controle voor onze klanten optimaal uit te voeren. Daarbij wissel je ideeën uit met alle teamleden. Je hebt vanuit die rol bovendien aandacht voor jouw eigen ontwikkelingspotentieel.
Wat we bieden
Een uitdagende functie in een professionele werkomgeving waarbij je veel contact hebt met verschillende collega’s binnen de organisatie. Verder kun je rekenen op:
- Afhankelijk van jouw kennis en ervaring bieden wij een aantrekkelijk salaris tussen €2820 – €4636 bruto per maand op basis van 40 uur.
- Riante verlofregeling: 29 vakantiedagen per jaar (op fulltime basis), met de mogelijkheid om maximaal 12 extra dagen bij te kopen en een aantrekkelijke tijd-voor-tijd-regeling voor alle functieniveaus, zodat je meer grip hebt op je werk-privébalans.
- Flexibiliteit en ondersteuning bij thuiswerken: thuiswerkvergoeding van €2,40 netto per dag en een budget van circa €600 om je thuiswerkplek optimaal in te richten.
- Investering in jouw vitaliteit en welzijn: coachsessies voor persoonlijke of professionele ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat je goed in je vel zit. Om jouw mentale welzijn te ondersteunen kan je gebruik maken van gecertificeerde coach. Verder organiseren we verschillende sportactiviteiten en workshops. Zo organiseren we het komende jaar onder andere een padeltoernooi, yogalessen, een rugbyclinic en workshops over voeding, mentale gezondheid en sport. Wij helpen je om fysiek en mentaal in balans te blijven. Je kan zelfs een bijdrage van circa €130 per jaar ontvangen voor je sportabonnement.
- Volop ontwikkelmogelijkheden: toegang tot trainingen, cursussen en andere leertrajecten, zodat je altijd kunt blijven groeien. We hebben een studiekostenregeling voor verdere opleiding en ontwikkeling.
- Een vliegende start met de Schipper Academy: uitgebreid onboardingstraject, zodat je snel je weg vindt binnen onze organisatie. Je krijgt een buddy als vast aanspreekpunt, die je helpt om goed van start te gaan.
- Telefoon- en leaseregeling (voor bepaalde functiegroepen): netto vergoeding van circa €50 per maand. Op basis van mobiliteit kun je daarnaast aanspraak maken op een extra vergoeding van circa €80 netto per maand.
Wij geloven dat groei een belangrijk onderdeel is van werkplezier en succes. Daarom moedigen we iedereen aan om de beste versie van zichzelf te worden en investeren we daar graag in. We kijken samen welke functie bij je past, ondersteunen je persoonlijke groei en helpen je om jouw ambities waar te maken.
Wat ons onderscheidt
We laten je graag ontdekken dat werken in een ambitieuze accountantsorganisatie gewoon leuk is. De Schipper Groep bestaat uit drie labels: Schipper Accountants, Sigma Personeelsdiensten en Groenewegen & Lukaart Corporate Finance. Vanuit onze acht vestigingen in Zuidwest-Nederland werken zo’n 350 collega’s elke dag voor een grote diversiteit aan mkb-klanten. Onze organisatie is informeel, de deuren staan open en we werken graag met korte lijntjes. Andere pluspunten van werken bij Schipper:
We hebben oog voor je vitaliteit;
Een baan is geen keurslijf: we zijn flexibel en vinden goede werk-privébalans belangrijk;
Leuk werk gaat over meer dan alleen de inhoud. We zijn collegiaal en ondernemen als collega’s regelmatig (sport)activiteiten samen;
We bieden je veel korting bij grote (web)winkels.
Werken bij Schipper betekent dan ook een baan met grote diversiteit, tal van kansen en voldoende vrijheid om jezelf en anderen te ontwikkelen. Ontdek de plus van werken bij Schipper en word ook de beste versie van jezelf!
Is deze rol jou op het lijf geschreven? Schrijf ons!
Druk op ‘Direct solliciteren’ om het sollicitatieformulier in te vullen. We nodigen je uit daarbij je motivatiebrief en cv te uploaden. Heb je vragen over onze sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Corporate Recruiter Sven de Viet via 06 57 20 01 37.