Marketing, Innovation and Technology

Technologische en maatschappelijke ontwikkelingen hebben hun uitwerking op zowel organisaties als individuen. Hoe combineer je marketing, innovatie en technologie om waarde voor de klant te creëren? Vijf tips van Henry Robben, hoogleraar Marketing.


Hoe kan je succesvol marketing, innovatie en technologie combineren?Vijf tips.

 

Tip 1: Kijk verder dan je eigen discipline
We weten het, iedereen is trots op zijn eigen discipline en denkt er goed in te zijn. De problemen en uitdagingen voor de meeste organisaties zijn zelden monodisciplinair op te lossen. Het is dus noodzakelijk om als CIO, CMO of CTO samen met je collega’s problemen te definiëren en aan te pakken.

Tip 2. Blijf leren
Kennis veroudert sneller dan we willen. Laat je dus regelmatig bijspijkeren door terzake- of ervaringsdeskundigen. Een nieuwe blik op je situatie door een jonger iemand of door iemand met een andere achtergrond laat je als CXO anders naar die situatie kijken.

Tip 3. Blijf kritisch
Nieuwe technologie, of dat nu IT is, fintech, healttech, foodtech of welke tech dan ook, moet je op haar merites naar de markt beoordelen. Als je met die nieuwe tech geen overtuigende waardepropositie voor de klant kan creëren, laat haar dan links liggen. Een alternatief is dat je zoekt naar nieuwe klanten voor wie je dat wel kunt doen. 

Tip 4. Denk in ecosystemen
Als je een grootse (niet noodzakelijkerwijs de grootste) organisatie wilt opbouwen, dan is het noodzakelijk dat je voor alle stakeholders waarde creëert. Het denken in ecosystemen helpt hierbij. Dat betekent in feite dat je er voor moet zorgen, dat alle belanghebbenden díe waarde ontvangen, die zij nodig hebben om te kunnen blijven innoveren en vermarkten. 

Tip 5. Krijg dingen gedaan
Jouw organisatie is beter af wanneer zij in staat is om de juiste technologie- en productportfolio’s zowel te ontwikkelen als te implementeren. Het ontwikkelen en implementeren van een portfolio zijn weliswaar twee zijden van dezelfde medaille, zij vormen twee verschillende competenties. Beide competenties moeten vanuit één visie gemanaged worden. 

 

 

Module Marketing, Innovation and Technology

Benieuwd naar de toepassing van deze tips in de praktijk van jouw organisatie? Neem dan deel aan de module Marketing, Innovation and Technology in de Business & IT track van de Modulair Executive MBA.  Door deelnemers waarvan de harten sneller gaan kloppen van marketing, innovatie en technologie (of een combinatie daarvan) samen te brengen met kundige faculty en sprekers, faciliteren we een leerervaring die leidt tot co-creatie. Op deze manier helpen wij je om projecten te bedenken en uit te voeren die jouw organisatie vooruit brengen in het bereiken van jullie strategische ambitie. 

 

Henry Robben

"Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses voorzien van een saus van gezond boerenverstand."

Prof. dr. Henry Robben is hoogleraar marketing aan Nyenrode Business Universiteit. Zijn onderzoeksinteresses omvatten strategische marketing, innovatiemanagement en de ontwikkeling van nieuwe producten.
LEES MEER


Meer informatie module

Gevonden: 1 opleidingen
Alumni Event Controlling 2 Marketing, Innovation and Technology - MBA module Business & IT

Marketing, Innovation and Technology - MBA module Business & IT

Deeltijd | Engels | 4 april 2022
Ontdek klant- en technologie-inzichten In een wereld die digitaliseert en globaliseert.

Contact


Heb je vragen over de opleidingen, of wil jij je direct aanmelden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend informatiegesprek via + 31 346 291 001 of

MMBA@nyenrode.nl