"Succesvolle marketing komt voort uit gedegen analyses voorzien van een saus van gezond boerenverstand."
Prof. dr. Henry Robben is hoogleraar marketing aan Nyenrode
Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Marketing & Supply Chain Management. Zijn onderzoeksinteresses omvatten strategische
marketing, innovatiemanagement en de ontwikkeling van nieuwe producten. Hij
heeft over deze en andere onderwerpen gepubliceerd in tijdschriften zoals
het International Journal of
Research in Marketing, het Journal of Product Innovation Management, het Journal of Strategic Marketing, en R&D
Management.
Eerder bekleedde hij functies aan de Erasmus Universiteit
Rotterdam, de Universiteit van Tilburg, de Technische Universiteit Delft en de
TIAS School for Business and Society.Hij was gasthoogleraar aan de Utrecht
University School of Economics.
Robben is co-auteur van verschillende boeken, waaronder Visionaire Marketing (met Rudy Moenaert), Strategisch denken in marketing (met Rudy Moenaert), Marketingmanagement: De Essentie (met
Philip Kotler, Kevin Lane Keller en Maggie Geuens), Marketing Strategy and Organisation (met Rudy Moenaert en Peter Gouw) en The Customer Leader met Rudy Moenaert en Michael Antioco. Hij verzorgt
onderwijs over (digitale) marketingstrategie en innovatiemanagement binnen de
academische en executive programma’s.
Naast zijn werk aan Nyenrode is Robben regelmatig actief als spreker op academische en managementcongressen en werkt hij als zelfstandig adviseur voor bedrijven via Robin Beheer BV. Hij is lid van de raad van toezicht van de TIM Foundation, die onder andere innovatiemanagementprocessen helpt ontwerpen en implementeren.
Robben was gastprofessor aan AVT Business School, DTU Business School (beide in Denemarken), het Mediterranean Agronomic Institute in Chania (Griekenland), de Southwest University of Finance and Economics (China), de Universiteit van Port Elizabeth (Zuid-Afrika), Stellenbosch University Business School (Zuid-Afrika) en de Universiteit van West Florida (VS).
Bergwandelen, fietsen, gamen, lezen, reizen, schrijven.