Collegereeks Business Development

In het kort

  • Breukelen
  • 19 mei 2020
  • 6 bijeenkomsten
  • 6 bijeenkomsten
  • van 15.30 - 19.00 uur
  • Nederlands
  • €2.195 (excl. btw)

Collegereeks Business Development

Klanten zijn meer bewust, actief en waarde gericht. Om succesvol te blijven moet je voortdurend inspelen op de trends en ontwikkelingen. Maar in welke richting moet jouw organisatie precies bewegen en waar liggen de échte kansen in de markt? En hoe zet je deze kansen om in concrete commerciële concepten?

De collegereeks Business Development geeft inzicht in hoe je waarde creëert en nieuwe zakelijke kansen kan realiseren. De beste hoogleraren van Nyenrode Business Universiteit en inspirerende praktijkdocenten werken met een creatieve en probleemoplossende aanpak. Je geeft samen richting aan business development en groeikansen en leert waarde toe te voegen vanuit een strategisch perspectief.

Na afloop heb je inzicht in

  • Nieuwe benaderingen voor bedrijfsontwikkeling op basis van wetenschappelijke theorieën en hoe je deze direct toepasbaar maakt in jouw eigen organisatie.
  • Hoe processen van business development en innovatie kunnen worden ingezet om te vernieuwen.
  • Hoe je marktontwikkelingen, medewerkers en klanten kan meenemen in dit proces.
  • De strategische richting voor bedrijfsontwikkeling in de organisatie.
  • Hoe je toegevoegde waarde creëert voor klanten.
  • Hoe je innovatie en ontwikkelingsprocessen effectief kan sturen.
  • Inzicht in hoe je waarde creëert en nieuwe zakelijke kansen kan realiseren
  • Een creatieve en probleemoplossende aanpak
  • Waarde toevoegen vanuit een strategisch perspectief

Van wie krijg je college?

Tijdens de collegereeks Business Development brengen de meest inspirerende sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk.

De hoogleraren en experts

  • Prof. dr. Bob de Wit - hoogleraar Strategie aan Nyenrode Business Universiteit
  • Prof. dr. Jeff Gaspersz - hoogleraar Innovatie aan Nyenrode Business Universiteit
  • Zoë Harries- managing director Impact Zones
  • Drs. Yousri Mandour - partner bij ICSB Marketing en Strategie
  • Prof. dr. Paul Louis Iske - hoogleraar Open Innovation & Business Venturing bij Universtiteit van Maastricht
  • Prof. dr. ir. Jo van Engelen - professor 

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen. 

Wat ga je doen?

In zes inspirerende colleges krijg je inzicht in de wijze waarop je aan de slag kunt gaan met business development en productontwikkeling en -diensten in jouw organisatie. Je leert denken vanuit de toegevoegde waarde en je gaat je strategisch (her)oriënteren. Er wordt ruimte geboden voor interactie, om concreet in te gaan op jouw eigen praktijksituatie. Onze academische en praktijkgerichte aanpak biedt een waardevolle impuls voor het strategisch denkvermogen.

Thema’s

Tijdens de zes colleges staan onder andere de volgende thema’s centraal:

  • Hoe nieuwe ideeën ontstaan en uiteindelijk resulteren in innovaties.
  • Nieuwe manieren om te groeien en om het bedrijf winstgevender te maken.
  • Innovatie en ondernemerschap.
  • Hoe onderscheid je goede ideeën van slechte ideeën?
  • Hoe ideeën implementeren in een succesvol businessmodel.
  • Strategische richting geven aan business development en innovatie - Hoe waarde toevoegen vanuit strategisch perspectief?
  • Effectieve innovatie - Research and development.
  • Jouw rol als leider bij het initiëren en sturen van deze processen. Hoe kun je innovatie en ontwikkelingsprocessen effectief sturen? En hoe neem je marktontwikkelingen, medewerkers en klanten mee in dit proces?
  • Duurzaamheid, innovatie en technologie integreren in een business development strategie

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Ik heb nu meer inzicht in hoe Business Development op te starten en te implementeren, ondanks de “waan van de dag” hectiek.

Voor wie?

Je bent business development professional en betrokken bij  product- en bedrijfsontwikkeling. Denk bijvoorbeeld aan de volgende functies binnen de organisatie: projectmanager betrokken bij product- en bedrijfsontwikkeling, innovatie- of productmanager, R&D-manager of professional, sales, strategische marketing professional, ondernemer, algemeen directeur, adviseur of lijnmanager.

Data en tijden

De colleges vinden plaats op: 

  • 19 en 26 mei 2020
  • 2, 9, 16 en 23 juni 2020

De colleges starten om 15.30 uur en eindigen rond 19.00 uur, inclusief een pauze, waarin we een lichte maaltijd aanbieden.

Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Het betreffende college inhalen is niet mogelijk.

Meld je nu aan

Aanmelden voor de collegereeks Business Development doe je via de aanmeldbutton. 

Heb je nog andere vragen? Onze programma-manager beantwoordt deze graag.

Wat zijn de kosten?

De investering voor deelname aan deze collegereeks bedraagt € 2.195,- per deelnemer (exclusief btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal, literatuur en catering.

Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.