Dr. Jan Morsch

Universitair hoofddocent
Jan Morsch
  • Organisatiegedrag
  • Organisatorische Dynamiek
  • Onderzoeksmethodologie
"Ik alleen kan de wereld niet veranderen, maar ik kan een steen over het water scheren om meer rimpelingen te creëren"
-Moeder Teresa-

Dr. Jan Morsch is onderzoeker en docent aan Nyenrode Business Universiteit. Hij maakt deel uit van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Accounting, Auditing & Control. 

Als lid van de examencommissie verzorgt hij cursussen op het gebied van onderzoeksmethodologie en kwantitatieve data-analyse. Daarnaast is hij een zeer ervaren begeleider en lid van het tweede lezers team.

Morsch behaalde twee Masters aan de Vrije Universiteit van Amsterdam: de eerste in Cultuur, Organisatie en Management (COM) en de tweede in Openbaar Beleid en Bestuur. Hij behaalde zijn derde Master in Financieel Management en Bedrijfskunde aan Nyenrode Business Universiteit. Hij rondde zijn doctoraat in de psychologie aan Nyenrode af met het proefschrift getiteld 'Reconsidering manifest needs for the statement and prediction of individual, team and economic performance'.

Interesses

Morsch houdt erg van het kijken naar en spelen van football, spelen van spellen met vrienden en geliefden, maar bovenal houdt hij er van om tijd met zijn gezin door te brengen.

Meest relevante publicaties

  • Morsch, J., Van Dijk, D., & Kodden, B. (2020). The impact of perceived psychological contract breach, abusive supervision, and silence on employee well-being. The Journal of Applied Business and Economics, 22(2), 37-53.
  • Blomme, R.J., & Morsch, J.P.M. (2016). Five Insights for Change Managers in Second-order Change. Organizations as Complex Systems. In S. Şefika Erçetin (Ed.), Handbook of Research on Chaos and Complexity Theory in the Social Sciences (pp. 213-225). Hersey: ICI Global.
  • Blomme, R.J., & Morsch, J.P.M. (2015). Organizational change interventions for the compliance officer. In A. Goksoy (Ed.), Handbook of Research on Organizational Change Management Strategies (pp.110-121). Hersey: ICI Global.
  • Morsch, J., & Blomme, R.J. (2015). Motivatie als driver voor Talent. In B. Overduin & J. Hoogendoorn (Eds.), Strategisch Talentmanagement (pp. 101-119). Den Haag: Academic Service.