Dr. Jeroen van der Velden

Universitair hoofddocent
Jeroen van der Velden
  • Digitale Transformatie
  • Strategische Transformatie
  • Toekomst van organiseren
  • Zakelijke en bedrijfsstrategie
  • Strategisch Denken
Blijf je verwonderen en omarm onzekerheid.

Dr. Jeroen van der Velden is universitair hoofddocent Strategy Alignment en directeur van het Nyenrode Faculty Expertisecenter Strategy, Organization & Leadership aan Nyenrode Business Universiteit. Hij is gefascineerd door de manier waarop nieuwe technologieën organisaties en het dagelijkse leven van mensen beïnvloeden en veranderen.

Van der Velden kwam in 2003 in dienst bij Nyenrode Business Universiteit. Zijn onderwijsactiviteiten bestrijken een breed werkgebied, van strategisch management tot organisatorisch ontwikkeling, digitale transformatie en veranderingsmanagement. Als onderzoeker richt hij zich op strategische afstemming en het vermogen van organisaties om succesvol te opereren in dynamische omgevingen.

Als adviseur was van der Velden actief in verschillende sectoren van het bedrijfsleven: financiële dienstverlening, nutsbedrijven, procesindustrie, telecom en overheid. Hij nam deel aan verschillende programma’s voor organisatorische transformatie en strategische implementatie in organisaties als ABN AMRO, ING, Delta Lloyd, Heineken International, Shell International en de Belastingdienst, waar hij nieuwe werkmethoden ontwikkelde en introduceerde.