Collegereeks Strategisch brand management

In het kort

  • Breukelen
  • 4 maart 2019
  • 6 middagen
  • van 15.30 - 19.00 uur
  • Nederlands
  • € 2.195 (excl. btw)

Collegereeks Strategisch brand management

Coca-Cola, Red-Bull, Apple – 3 voorbeelden van heel betekenisvolle merken en uitstekend brand management. Hoe sterker je merk, hoe meer je er van verkoopt. Klanten zijn bereid om meer te betalen voor bekende, dan voor onbekende merken. De marge bij een bekend merk ligt hoger en wanneer je meer verkoopt dalen de gemiddelde kosten per product. Ook brengt een sterk merk strategische voordelen met zich mee. Denk aan een sterkere positie ten opzichte van concurrenten en een betere positie richting leveranciers en de arbeidsmarkt.

Met de collegereeks Strategisch brand management til je jouw merk-strategische kennis naar een hoger niveau.

Wat levert het je op?

  • Inzicht in financiële en strategische voordelen door het voeren van sterk brand management.
  • Een goed gefundeerde positionering voor je merk.
  • Leer een sterk merk opbouwen en onderhouden vanuit een
    strategisch perspectief.
Deze collegereeks bieden we aan in samenwerking met Adformatie.
  • Concreet en toepasbaar
  • College van experts uit het bedrijfsleven
  • Theorie gekoppeld aan de praktijk

Van wie krijg je college?

In de collegereeks Strategisch brand management brengen ervaren sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk.

De hoogleraren en experts

  • Prof. dr. Henry Robben - hoogleraar Marketing aan Nyenrode Business Universiteit
  • Prof. dr. Roland van der Vorst - managing director Freedom Lab en parttime professor aan de TU Delft
  • Drs. Andy Mosmans RM - ondernemer en adviseur
  • Leo van Sister - managing partner de Merkcommissarissen®
  • Mark van Eck - managing partner van Business Openers
  • Julian Stevense - eigenaar INZICHT Brand & Business Consultancy

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Wat ga je doen?

In deze collegereeks combineren we wetenschappelijke inzichten en diepgang met succesvolle, inspirerende praktijkcases en ruimte voor reflectie en toepassing van de inzichten op je eigen bedrijf.

Thema's

Je gaat onder andere aan de slag met de volgende thema's:

  • Merketing
  • Positioneren
  • Strategisch merkmanagement - brand management
  • Merkenbouwen in de praktijk
  • Internal branding: hoe bouw je een sterk merk van binnenuit?
  • Merkstrategie in het digitale tijdperk

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Voor wie?

Je bent (senior) marketeer, brand manager, communicatiemanager, strateeg, adviseur, productmanager, business developer, commercieel directeur of manager en verantwoordelijk voor het commerciële beleid in jouw organisatie. Je wilt jouw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in de praktijk. Je hebt een aantal jaren werkervaring en minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Data en tijden

De collegereeks vindt plaats op:

  • 4, 12, 19 en 26 maart 2019
  • 2 en 9 april 2019

We starten om 15.30 uur en eindigen rond 19.00 uur, inclusief een pauze van ongeveer 30 minuten waarin je een lichte maaltijd krijgt aangeboden.

Meld je nu aan

Aanmelden voor de collegereeks Strategisch brand management doe je via de aanmeldbutton.

Heb je nog vragen? Onze programma-manager beantwoordt deze graag.

Wat zijn de kosten?

De investering voor de collegereeks Strategisch brand management is € 2.195,- exclusief 21% btw en inclusief catering en programmamaterialen.

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.