Masterclass Duurzame marketing

In het kort

  • Breukelen
  • 21 januari 2019
  • 2 dagen
  • van 9.00 - 17.00 uur
  • Nederlands
  • € 2.195 (excl. btw)

Masterclass Duurzame marketing

Maatschappelijke uitdagingen raken de business voor elk bedrijf. Klanten verlangen dat bedrijven daar een bijdrage aan leveren. 

In de nieuwe economie is de positieve maatschappelijke impact van bedrijven de nieuwe business growth driver. De businesscase blijft belangrijk, maar stewardship blijkt het fundament dat bedrijven echt succesvol maakt. Als bedrijven vanuit hun overtuiging, kracht en competenties die impact creëren, verbeteren ze daarmee hun onderscheidend vermogen en marktpositie. Dat verlangt strategische keuzes. Het heeft consequenties voor de missie, de purpose of de positionering van het bedrijf of merk. Het biedt kansen voor innovatie en in te spelen op toenemende behoeftes van klanten. Maar hoe pas je dit toe in de praktijk?

De masterclass is erop gericht om je aan de hand van een mix van theoretische inzichten en inspirerende praktijkcases je de goede afwegingen en keuzes bij deze uitdagingen te laten maken.

Wat levert het je op?

  • Je ziet verbanden en ontwikkelt een scherpe, holistische visie op de toekomst van je markt, bedrijf en op de (maatschappelijke) purpose en positionering van je bedrijf of merk.
  • Je weet de relevante maatschappelijke uitdagingen voor jouw bedrijf te identificeren en de strategische consequenties daarvan te bepalen.
  • Je krijgt inzicht in de gewenste transformatie, de aanscherping van je businessmodel of een effectieve (marketing)strategie voor de nieuwe economie en ziet nieuwe kansen voor innovatie en communicatie.
  • Je leert om vanuit die visie en je eigen rol welke concrete stappen en acties nodig zijn om de gewenste ambities en impact te realiseren.
Deze masterclass bieden we aan in samenwerking met Adformatie.
  • Concreet en toepasbaar
  • College van experts uit het bedrijfsleven
  • Theorie gekoppeld aan de praktijk

Van wie krijg je college?

In de masterclass Duurzame marketing brengen ervaren sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk.

De hoogleraren en experts

  • Prof. dr. André Nijhof - hoogleraar Duurzaam ondernemen en Stewardship aan Nyenrode Business Universiteit
  • Drs. Bart Brüggenwirth - oprichter van B-open en een marketeer met een missie: sterke duurzame merken creëren
  • Drs. Charlotte Extercatte - ondernemer en oprichter van AmbassadorWise
  • Geanne van Arkel - head of sustainable development bij Interface en MVO-manager van het jaar 2018
  • Shirley Jones - marketing manager bij IKEA Nederland
  • Alberic Pater - sustainability manager bij IKEA Nederland

Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Wat ga je doen?

In deze tweedaagse masterclass combineren we wetenschappelijke inzichten en diepgang met succesvolle, inspirerende praktijkcases en ruimte voor reflectie en toepassing van de inzichten op je eigen bedrijf.

Thema's

Dag 1: Hoe raken maatschappelijke uitdagingen en stewardship mijn bedrijf en merk?

  • MVO, marktontwikkelingen en markttransformaties
  • Convergentie marketing en MVO
  • Houding van consumenten
  • Praktijkcase van Interface
  • Maatschappelijke betekenis als positioneringsdimensie
  • Workshop: ontdekken maatschappelijke betekenis

Dag 2: Hoe gaan we het voor elkaar krijgen: externe en interne verankering

  • Mythes ontzenuwen
  • Activeren maatschappelijke betekenis in sales, innovatie en communicatie
  • Praktijkcase IKEA (in het Engels)
  • Leiderschap en borging bij mensen en in de organisatie
  • Persoonlijk actieplan

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Voor wie?

Je bent ondernemer, marketing-, brand- en/of salesmanager en je wilt even afstand nemen van de dagelijkse operatie. Je wilt met je bedrijf of merk effectiever inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen en uitdagingen. Je bent werkzaam bij een corporate of groot MKB, zowel B2C als B2B.

Data en tijden

De masterclass vindt plaats op 21 en 22 januari 2019. Dag 1 start om 9.00 uur en eindigt om 20.30 uur met een borrel, waarna je overnacht in een van de hotels op het landgoed. Op dag 2 begint het programma om 9.00 uur en sluiten we af om 16.45 uur.

Meld je nu aan

Aanmelden voor de masterclass Duurzame marketing doe je via de aanmeldbutton.

Heb je nog vragen? Onze programma-manager beantwoordt deze graag.

Wat zijn de kosten?

De investering voor de masterclass Duurzame marketing is € 2.195,- exclusief 21% btw en inclusief catering, hotelovernachting en programmamaterialen.

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.