Strategic Marketing Management

Breukelen
18 mei 2022
3 maanden
Nederlands
€ 6.960,- (excl. btw)

Groei in jouw rol als marketingleider met het Strategic Marketing Management Program, een programma ontwikkeld door Nyenrode in samenwerking met NIMA.

Tijdens het programma ga je aan de slag met het verder ontwikkelen van je  professionele vaardigheden en persoonlijke skills die nodig zijn om op strategisch niveau een volwaardig gesprekspartner te zijn. Daarnaast staan we stil bij vragen als: Hoe zorg je er voor dat marketing een centrale rol in neemt in je organisatie en dat je aan de hand hiervan daarmee duurzame groei realiseert? En hoe neem je jouw team mee in de verandering die hiervoor nodig is? Het programma biedt een unieke combinatie van persoonlijke ontwikkeling en bedrijfskundige kennis op het gebied van strategisch en financieel management. 

  • Maak meer impact met marketing op management en directieniveau.
  • Werk aan een duurzame marketingwaarde op lange termijn.
  • Focus op leiders in marketing: leer van en met elkaar.

Wat levert het je op?

  • Verstevig je rol als marketing leider binnen de organisatie.
  • Persoonlijk leiderschap: hoe positioneer je jezelf als strategisch gesprekspartner op verschillende niveaus? 
  • Voeg waarde toe, pak je leiderschapsrol en maak het belang van jouw marketing strategie aan stakeholders duidelijk. 
  • Inzicht in de noodzakelijk financiële onderbouwing en lange termijn prognose van jouw marketingstrategie.
  • Krijg handvatten om jouw marketingafdeling naar een centrale rol in de organisatie te bewegen of centraal te blijven stellen. 

Over de samenwerking met NIMA

De samenwerking met NIMA is een mooi voorbeeld van een partnership waarbij we voor senior executives in marketing impact maken op persoonlijk, organisatorisch en eco-systeem niveau door onze krachten als business universiteit te bundelen met dé beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Het is een combinatie van onze visie op leiderschapsontwikkeling en de bedrijfskundige insteek waar zowel bij NIMA als bij Nyenrode de kracht ligt. Door onze gezamenlijke expertise op het gebied van bedrijfskunde, finance, marketingstrategie en leiderschap, zorgen we voor nieuwe marketingleiders die hun rol binnen hun organisatie weten te verstevigen. Leiders in marketing die willen werken aan duurzame marketingwaarde op lange termijn voor alle stakeholders, van CEO tot klant en van collega tot maatschappij.

Vergelijkbare programma's

Executive Education 10 Advanced Marketing Program

Advanced Marketing Program

< 10 dagen | Nederlands | 4 april 2022
In het driedaagse Advanced Marketing Program staan actuele ontwikkelingen binnen de marketing centraal en leer je hoe je deze kan integreren binnen jouw eigen marketingstrategie.
Executive Education Workshop 24 Blended class Digital Marketing Strategie

Blended class Digital Marketing Strategie

< 10 dagen | Nederlands |
Is het jouw taak om bedrijfsdoelstellingen te verbeteren met de strategische inzet van digitale marketing en social media? In de blended class Digital Marketing Strategie leer je van ervaren hoogleraren en experts in digital marketing, social media, technologie, digitale media en strategie.
Alumni Event Controlling 2 Marketing, Innovation and Technology - MBA module Business & IT

Marketing, Innovation and Technology - MBA module Business & IT

Deeltijd | Engels | 4 april 2022
Ontdek klant- en technologie-inzichten In een wereld die digitaliseert en globaliseert.

De hoogleraren, experts en begeleiders

Tijdens het Strategic Marketing Management Program krijg je college van Nyenrode-sprekers en externe gastsprekers uit het bedrijfsleven. Je kan rekenen op een zorgvuldige individuele begeleiding voorafgaand en tijdens het programma.

Julian Stevense, alumnus van Nyenrode en eigenaar van Brandgurus, is vanuit zijn expertise nauw betrokken bij het ontwerp, de inhoud en de uitvoering van het programma.

    • Prof. dr. Henry Robben, professor Marketing bij Nyenrode Business Universiteit
    • Drs. Cees Koomen MRE, executive lecturer bij Nyenrode Business Universiteit
    • Prof. dr. Rudy Moenaert, professor Strategic Innovation & Management, Accounting & Control
    • Julian Stevense, programma-manager, kerndocent Strategisch Positioneren en founder Brandgurus
    • Jolien Slavenburg, leiderschapscoach, directeur bij Kernzaken

    Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

    Wat ga je doen?

    Tijdens het programma ga je aan de slag met bedrijfskundige kennis op het gebied van strategie, organisatiekunde en financieel management en maak je stappen in jouw persoonlijk leiderschap. Hoe maak je aan de hand van jouw rol als marketingleider, impact binnen jouw organisatie? Op welke manier voeg je waarde toe, pak je je leiderschapsrol en maak je het belang van jouw marketingstrategie aan stakeholders duidelijk? Je spart met hoogleraren, captains of industry en je mededeelnemers.

    De opleiding bestaat uit drie modules met de volgende thema’s: 

    • Module 1: Organisatie & Marketing strategie

    Hoe ontwikkel je een marketingstrategie waarmee je lange termijn waarde creëert voor zowel de organisatie als voor de klant? Hoe zorg je voor een optimale integratie van jouw marketing strategie binnen de strategie van jouw organisatie? 

    • Module 2: Persoonlijk Leiderschap & Persoonlijke Positionering

    Hoe krijg jij stakeholders mee in jouw verhaal en creëer je voldoende draagvlak? En hoe positioneer je jezelf als strategisch gesprekspartner op verschillende niveaus? Wat is jouw leiderschapsstijl en waar beweeg jij naar toe als leider?  

    • Module 3: Financieel Management 
    Hoe zorg je voor de noodzakelijk financiële onderbouwing en lange termijn prognose van jouw marketingstrategie?

     

    Voor wie?

    Het Strategic Marketing Management Program is ontwikkeld voor marketingleiders die zichzelf verder willen ontwikkelen op het gebied van hun leiderschap en hun kennis willen verbreden, met als doel een stevigere strategische gesprekspartner te vormen richting hun stakeholders. Je hebt als leidinggevende binnen het marketingvakgebied minimaal 5 jaar ervaring opgedaan.

    Data en tijden

    De data van het programma zijn als volgt:

    • Module 1: 18 en 19 mei 2022         
    • Module 2: 13 en 14 juni 2022      
    • Module 3: 12 en 13 september 2022      

    Op dag 1 start het programma om 12.30 uur en dag 2 eindigt het programma om 17.00 uur. Je overnacht op het landgoed van Nyenrode in Breukelen.

    Alle data zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Mocht fysiek onderwijs vanwege corona-maatregelen niet mogelijk zijn, dan bieden wij een passende oplossing, bijvoorbeeld in blended vorm. Uiteraard zorgen we ervoor dat je in onze lesvormen dezelfde impactvolle leerervaring beleeft.

    Meld je nu aan

    Als je jezelf aan wilt melden voor het Strategic Marketing Management Program, maak dan een afspraak voor een persoonlijk intakegesprek met programma-coördinator Sanne Schipper.

    Persoonlijk intakegesprek

    Tijdens het intakegesprek toetsen we over en weer verwachtingen. Je bespreekt je leerdoelen, motivatie en overwegingen met ons. Dit doen we omdat de waarde en de kwaliteit van het Strategic Marketing Management Program ook ontstaan door onze selectie van deelnemers. Mocht het programma op dit moment onvoldoende aansluiten bij je situatie en ambities, dan krijg je advies over andere opleidingsmogelijkheden.

    Je kan jezelf ook direct inschrijven via de aanmeldbutton. Het persoonlijk intakegesprek met de programma-manager is altijd onderdeel van de aanmelding.

    Wat is de investering?

    De investering voor het Strategic Marketing Management Program bedraagt € 6.960 (exclusief btw) voor het programma en is inclusief lesmateriaal, hotelovernachtingen en culinaire verzorging.

    Deelnemers krijgen na afloop van het programma exclusief een jaar lang kosteloos lidmaatschap van NIMA MEC cadeau. Lees hier meer over het NIMA MEC lidmaatschap en de voordelen.

     

    *Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.