Strategic Marketing and Innovation

Modulair MBA Keuzemodule

In het kort

  • Ontdekken van klant- en technologie- inzichten
  • Luisteren, verbinden en groter denken dan eigen organisatie
  • Concurrentievoordelen creëren

Informatie

Startdatum
September 29, 2025
Duur
6 maanden
Wekelijkse studie
6-8 uur per week (excl. college)
Investering
€ 7.145,- (btw vrij)
Locatie(s)

Aankomend evenement

Module Informatiesessie Transitie Innovatie en Ondernemerschap

Startdatum: 26 jun
Type: Online Sessie

Tijdens de online informatiesessie op donderdag 26 juni om 12.30 uur geeft kerndocent prof. Dr. Ir. Anke van Hal een kijkje in de module Transitie Innovatie en Ondernemerschap. Een mooie mogelijkheid om eens te onderzoeken of de vraagstukken waar jij mee bezig bent aansluiten op waar deze module zich op richt.

Carine Louw-van Krimpen
Strategic Marketing and Innovation

Introductie

Digitale ontwikkelingen hebben onze wereld het afgelopen decennium in recordtempo veranderd, en er lijkt voorlopig nog geen einde in zicht. Nieuwe technologieën hebben de markt en de manier waarop organisaties zakendoen radicaal veranderd. Disruptieve innovators zoals AirBnb en Uber bedreigen traditionele businessmodellen. Het is voor bestaande bedrijven dan ook van groot belang om zich aan te passen om relevant te blijven. Maar hoe zorg je ervoor dat je competitief blijft? Hoe reageer je op disruptieve verandering? En hoe kunnen professionals in technologie, innovatie en marketing samenwerken om toegevoegde waarde te creëren? Op deze vragen krijg je antwoord in de module Strategic Marketing and Innovation.  

Een leerervaring die leidt tot co-creatie

In de module Strategic Marketing and Innovation reiken we je de handvatten aan om succesvolle partnerschappen tussen professionals in deze drie werkvelden aan te gaan. Door deelnemers van wie de harten sneller gaan kloppen van marketing, innovatie en technologie (of een combinatie daarvan) samen te brengen met kundige faculty en sprekers, faciliteren we een leerervaring die leidt tot co-creatie. Op deze manier helpen wij je om projecten te bedenken en uit te voeren die jouw organisatie vooruit brengen in het bereiken van jullie strategische ambitie. 

Deze module maakt deel uit van de Modular Executive MBA en kent daardoor een internationaal karakter.

Wat onze deelnemers zeggen

"Nieuwe inzichten hielpen mij bij het vormen van een strategische roadmap voor een toekomst met Artificial Intelligence."

Stefan Collet

De module Strategic Marketing & Innovation stelt leiders in staat om nieuwe concurrentievoordelen te herkennen en te benutten door een krachtige combinatie van portfoliostrategie, besluitvormingsmodellen en geavanceerde marketingtheorie. Hoewel het technologiegedeelte minder op de voorgrond stond, bood dit juist ruimte voor een diepere focus op strategische marketingconcepten en productontwikkeling.

Evenementen

  • Module Informatiesessie Transitie Innovatie en Ondernemerschap

    Startdatum: 26 jun
    Type: Online Sessie

    Tijdens de online informatiesessie op donderdag 26 juni om 12.30 uur geeft kerndocent prof. Dr. Ir. Anke van Hal een kijkje in de module Transitie Innovatie en Ondernemerschap. Een mooie mogelijkheid om eens te onderzoeken of de vraagstukken waar jij mee bezig bent aansluiten op waar deze module zich op richt.

  • Module Disruptie, Innovatie & Governance informatiesessie

    Startdatum: 02 jul
    Type: Online Sessie

    Tijdens de online informatiesessie op woensdag 2 juli om 12.30 uur geeft kerndocent Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer een kijkje in de module Disruptie, Innovatie & Governance. Een mooie mogelijkheid om eens te onderzoeken of de vraagstukken waar jij mee bezig bent aansluiten op waar deze module zich op richt.

  • Module Business Value of Data and Technology informatiesessie

    Startdatum: 10 jul
    Type: Online Sessie
    Locatie: Online

    Tijdens de online informatiesessie op donderdag 10 juli om 12.30 uur geeft kerndocent Gerard Wijers een kijkje in de module Business Value of Data and Technology. Een mooie mogelijkheid om eens te onderzoeken of de vraagstukken waar jij mee bezig bent aansluiten op waar deze module zich op richt.

Inhoud

Wat ga je doen?

In de module Strategic Marketing and Innovation stimuleren we interactie tussen deelnemers onderling en met gastsprekers die ervaring hebben in het veld. Door casuïstiek uit jouw dagelijkse praktijk te gebruiken zorgen we ervoor dat de door jou nieuw opgedane kennis en kunde direct toepasbaar is in jouw business.

Het programma bestaat uit drie blokken en in elk blok vind je een combinatie van onderwerpen over strategische marketing (bijvoorbeeld portfoliomanagement), digitale ontwikkelingen (AI, digitale marketing) en innovatie (strategische innovatie in B2B), dit alles overgoten met een saus van technologische ontwikkelingen.

Wat levert het je op?
  • Je begrijpt de waarde van de samenwerking tussen de disciplines van marketing, innovatie en technologie
  • Je kan marketing, innovatie en technologie verbinden en verweven tot concurrentievoordelen voor jouw organisatie
  • Je bent je bewust van de disruptieve aard van technologie en klantbehoeften
  • Je leert te anticiperen op veranderingen in klantgedrag veroorzaakt door nieuwe technologieën
  • Je kan klantgedrag beschrijven, uitleggen, en voorspelen met behulp van technologie

Waarom kiezen voor een module van de Modulair Executive MBA?

De module Marketing, Innovation en Technology is een onderdeel van de Modulair Executive MBA in Business & IT maar is los te volgen. Wil je alleen deze module volgen? Dat is dus mogelijk! Na succesvol afronden van de module ontvang je een certificaat. Smaakt het echter naar meer en wil je na deze module nog meer modules volgen of zelfs gaan voor een volledige MBA? Dat is ook mogelijk. Voor het behalen van je MBA-titel volg je zes minimaal, twee specialisatiemodules, de internationale studiereis en de MBA thesis.

Meer informatie? Kom naar een belevingssessie.

Wil je meer weten over de inhoud van de module of het Modulair Executive MBA programma? Download de brochure, kom naar een belevingssessie en volg een proefcollege of neem voor persoonlijk advies contact op met onze programma-adviseurs.

Brochure bekijken?

Laat dan je gegevens achter en je ontvangt de brochure in je mail.

Aanmelden

Wat zijn de toelatingseisen?

Om toelaatbaar te zijn voor de Modulair Executive MBA heb je minimaal nodig:

  • een afgeronde academische, hbo- of gelijkwaardige opleiding (bachelor of master diploma)
  • minimaal vijf jaar strategische ervaring als manager, bestuurder, ondernemer of in een andere invloedrijke rol
  • Engelse lees- en luistervaardigheid

Data en tijden

Blok 1:
September 29, 2025 - 09:00-22:00 (incl. dinner)
September 30, 2025 - 09:00-17:00


Blok 2:
November 13, 2025 - 09:00-22:00 (incl. dinner)
November 14, 2025 - 09:00-17:00

Blok 3:
December 16, 2025 - 09:00-22:00 (incl. diner)
December 17, 2025 - 09:00-17:00


Enthousiast. Meld je aan

Enthousiast over de module Marketing, Innovation and Technology? Meld je dan meteen aan. Na de aanmelding ontvang je per e-mail wat er nodig is om je inschrijving definitief te maken.

Interesse in deze opleiding?

Ben jij geïnteresseerd in de opleiding Strategic Marketing and Innovation? Meld je dan online aan.

Investering

De investering voor deze module is € 7.145,- (btw vrij), inclusief collegemateriaal, toegang tot alle studentenfaciliteiten op Nyenrode, digitale studiefaciliteiten en eten en drinken. Hotelovernachtingen op het landgoed zijn niet bij de prijs inbegrepen en zijn los bij te boeken.

Algemene voorwaarden

Op de deelname aan dit programma zijn de Algemene voorwaarden Onderwijs van toepassing en ze worden meegestuurd met ons aanbod.

Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.

Benieuwd of deze opleiding aansluit bij je ambities en interesses?

Laat dan je gegevens achter en wij nemen contact met je op.

Contact

Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op, we helpen je graag!

Carine Louw-van Krimpen

Functietitel Programma-adviseur
Telefoonnummer +31 346 295 987
Carine Louw-van Krimpen

Margriet Huberts

Functietitel Programma-adviseur
Telefoonnummer +31 (0)346 2912 67
Margriet Huberts

Accreditaties