Advanced Marketing

Wat is toegevoegde waarde van marketing en hoe laten we zien hoe marketing bijdraagt aan groei. Daarbij moeten we niet alleen kijken naar financiële groei, maar ook naar persoonlijke groei van de marketeer en groei van de rol van marketing binnen de organisatie. Dat noemen wij advanced marketing, marketing dat een wezenlijke bijdrage levert aan alle stakeholders.

5 tips over Advanced Marketing

Wil jij dat jouw marketinginspanningen nog meer effect hebben? Wil jij jouw organisatie, jouw team en jezelf laten groeien? Wil je dat marketing serieus wordt genomen door de organisatie en dat je mag meepraten over belangrijke organisatorische beslissingen? Vijf tips van Eslie Baars, programma-manager en Julian Stevense, kerndocent van het Advanced Marketing Program.

1. Zorg voor verbinding

Marketing is de spin in het web en zodoende uitermate geschikt om de noodzakelijke verbindingen binnen de organisatie te leggen. Leg de verbinding tussen sales en marketing, tussen de externe en interne klant, tussen organisatiedoelen en klantbehoeftes of tussen alle touch points in de customer journey. De beste marketeer is een verbinder pur sang. 

2. Leer de taal van de boardroom spreken

Begrijp de organisatie. Duik in de missie, visie en organisatiedoelen en definieer hoe marketing een bijdrage gaat leveren aan deze doelen. Onderbouw deze plannen vervolgens met concrete data en ontwikkel business cases die financieel onderlegd zijn.

3. Kijk naar grotere trends en ontwikkelingen en vraag je af wat de impact hiervan is op zowel marketing als de organisatie

Blijf als marketeer altijd goed kijken naar wat er om ons heen aan het veranderen is. Blijf breed naar het vakgebied kijken en vraag jezelf af hoe veranderingen om ons heen van invloed zijn op de organisatie. Probeer daarbij niet op elke trend in te spelen, maar kies bewust op basis van de organisatie en haar doelen.

4. De marketingafdeling is de voice-of-the-customer en zorg ervoor dat deze in alle delen van de organisatie gehoord wordt

Positioneer de marketingafdeling als de expert op het gebied van klantbehoeften en klantinzichten. Zorg ervoor dat alle relevante afdelingen op de hoogte zijn van deze laatste inzichten waardoor beter op de klant wordt ingespeeld en meer toegevoegde waarde wordt geboden.

5. Begrijp wat de daadwerkelijke behoefte is van de klant

Duurzame groei is voor elke organisatie essentieel. Zorg er daarom als marketingafdeling voor dat je een duidelijke, aantoonbare rol in deze groei speelt. Laat zien hoe jij waarde voor de klant creëert op een manier die concrete, meetbare waarde voor de organisatie creëert.

Advanced Marketing Program

Het programma van het Advanced Marketing Program is zorgvuldig samengesteld, waarbij een goede balans is gezocht tussen persoonlijke ontwikkeling, theoretische onderbouwing en praktisch toepassing om direct mee aan de slag te kunnen. We wisselen de marketing-inhoudelijke colleges af met colleges die van invloed zijn op het marketingvak.

Eslie Baars, programma-manager & Julian Stevense, kerndocent


Opleidingen

Gevonden: 1 opleidingen
Executive Education 10 Advanced Marketing Program

Advanced Marketing Program

< 10 dagen | Nederlands | 10 oktober 2022
In het driedaagse Advanced Marketing Program staan actuele ontwikkelingen binnen de marketing centraal en leer je hoe je deze kan integreren binnen jouw eigen marketingstrategie.

Contact


Heb je vragen over de opleidingen, of wil jij je direct aanmelden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend informatiegesprek via + 31 346 291 448 of

advies@nyenrode.nl