Brand Management

Merkstrategie is uitgeroepen tot de meest belangrijkste vaardigheid voor marketeers. Hoe sterker je merk, hoe hoger je sales. Klanten zijn bereid om meer te betalen voor bekende, dan voor onbekende merken. Ook brengt een sterk merk strategische voordelen met zich mee.

5 tips over Brand Management

Een sterk merk brengt strategische voordelen met zich mee. Denk aan een sterkere positie ten opzichte van concurrenten en een betere positie intern, richting leveranciers en richting de arbeidsmarkt. Vijf tips van Eslie Baars, programma-manager en Julian Stevense, kerndocent van de blended class Brand Management.

1. Definieer een emotionele merkbelofte

Mensen maken keuzes op basis van emoties. Een merk draait daarom om emotionele toegevoegde waarde waardoor het voorkeur kan oproepen bij interne en externe doelgroepen. Hierbij zijn de rationele argumenten van een product/dienst of organisatie onderschikt aan de emotionele boodschap van het merk.

2. Laat je niet verleiden door het succes op korte termijn

In de huidige digitale tijd is het makkelijk om je te laten verleiden tot korte termijn activaties om snel resultaat te behalen. Activaties waarvan ook snel het resultaat gemeten kan worden. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze korte termijn activaties geen loyaliteit of voorkeur helpen creëren en dat merken meer moeten investeren in de lange termijn.

3. Neem de medewerkers mee in het merkverhaal

Werknemers zijn de grootste (potentiële) merkambassadeurs binnen een organisatie. Het merk is namelijk niet alleen van de marketingafdeling, maar wordt gedragen door de gehele organisatie. Onze mensen, ons gedrag en ons leiderschap moeten in lijn zijn met de externe merkbelofte om de gehele merkervaring consistent te maken.

4. Wees eenduidig en consistent in je communicatie

Bied de klant een seamless experience waarin alle touch points hetzelfde verhaal uitdragen. Zorg hierbij dat de touch points elkaar versterken en denk hierbij vanuit de perceptie van de klant.

5. Begrijp wat de daadwerkelijke behoefte is van de klant

Verdiep je in de daadwerkelijke behoefte van de klant en vraag jezelf welk probleem jij voor de klant kunt oplossen. Alleen zo kan je een sense of urgency creëren en zorg je ervoor dat (interne en externe) klanten sneller en vaker voor je kiezen.  

Blended class Brand Management

Tijdens de blended class Brand Management til je jouw merk-strategische kennis direct naar een hoger niveau.

Eslie Baars, programma-manager & Julian Stevense, kerndocent


Opleidingen

Gevonden: 2 opleidingen
Nyenrode Business Universiteit_1 Blended class Brand Management

Blended class Brand Management

< 10 dagen | Nederlands | 3 oktober 2024
Met de blended class Brand Management til je jouw merk-strategische kennis naar een hoger niveau.

Contact


Heb je vragen over de opleidingen, of wil jij je direct aanmelden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend informatiegesprek via + 31 346 291 448 of

advies@nyenrode.nl