Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer

Professor
Kitty Koelemeijer
  • Retailstrategieën
  • Marketing Strategie in een Digitaal Tijdperk
  • Management
  • Marketing
  • Strategie
  • Zakelijk Innovatie Model
  • Digitale Transformatie
Mijn missie is om state-of-the-art kennis naar de studenten te brengen en hen voor te bereiden op een rol in het bedrijfsleven en om bedrijven te helpen zich voor te bereiden op de toekomst door middel van inzichten die gebaseerd zijn op academisch werk. 

 Kitty Koelemeijer is hoogleraar Marketing aan Nyenrode Business Universiteit en directeur van het Center for Marketing & Supply Chain Management. Ze werkt in haar faculteit aan het gebied van marketing, supply chain management en operations management. Zij zijn het beste wat Nyenrode te bieden heeft op het gebied van onderzoek en onderwijs. Daarnaast heeft zij stoelen bekleed die belangrijke gebieden bestrijken. 

Ze is afgestudeerd aan de Wageningen Universiteit in de Economie (summa cum laude). In 2000 verdedigde zij haar promotie aan de Wageningen Universiteit. Kitty heeft altijd academisch werk gecombineerd met ondernemerschap. In de afgelopen tien jaar heeft zij er functies in de raad van commissarissen aan toegevoegd en heeft zij geïnvesteerd in startende technologiebedrijven.

 Nevenactiviteiten

  • Lid van de Raad van Commissarissen bij diverse (beursgenoteerde) ondernemingen: zoals Intergamma, Brunel, B&S Group, CB Logistics, Coram International, Dutch Home Owners Association
  • Bestuurslid van de Stichting voor Gehandicaptensport
  • Investeerder en ondernemer

Internationale activiteiten

Kitty heeft aan verschillende universiteiten in het buitenland lesgegeven, met name aan de ALBA Graduate Business School van de Amerikaanse Universiteit van Athene.  

Meest relevante publicaties

  • Koelemeijer, Kitty & Harmen Oppewal (1999) Assessing the effects of assortment and ambience: a choice experimental approach, Journal of Retailing, 75 (3), 319-345. 
  • Krishan, Trichy; Koelemeijer, Kitty & Ram Rao (2002) Consistent assortment provision and service provision in a retail environment, Marketing Science,21 (1), 54-73. 
  • Oppewal, Harmen & Kitty Koelemeijer (2005) More choice is better: Effects of assortment size and composition on assortment evaluation, International Journal of Research in Marketing, 22 (1), 45-60. 
  • Blijleven, Vincent; Koelemeijer, Kitty & Monique Jaspers (2019) SEWA: A framework for sociotechnical analysis of electronic health record system workarounds, International Journal of Medical Informatics, 125, 71-78. 
  • Blijleven, Vincent; Koelemeijer, Kitty & Monique Jaspers (2017) Identifying and eliminating inefficiencies in information system usage: A lean perspective, International Journal of Medical Informatics, 107, 40-47.