Blended class Brand Management

Blended, Breukelen, Online
3 oktober 2024
4 online colleges, 1 online intervisie en 2 fysieke bijeenkomsten
van 15.00 - 18.00 uur
Nederlands
€ 2.495 (excl. btw)

Merkstrategie is uitgeroepen tot de meest belangrijkste vaardigheid voor marketeers. Hoe sterker je merk, hoe hoger je sales. Klanten zijn bereid om meer te betalen voor bekende, dan voor onbekende merken. Ook brengt een sterk merk strategische voordelen met zich mee. Denk aan een sterkere positie ten opzichte van concurrenten en een betere positie intern, richting leveranciers en richting de arbeidsmarkt. Deze blended class staat stil bij essentiële onderwerpen als merkvoorkeur, online branding, internal branding en brand experience.

Til jouw merk-strategische kennis direct naar een hoger niveau met deze blended collegereeks.

Wat levert het je op?

  • Je hebt inzicht in financiële en strategische voordelen door het voeren van sterk brand management.
  • Je hebt een goed gefundeerde positionering voor je merk.
  • Je leert een sterk merk opbouwen en onderhouden vanuit een strategisch perspectief.

Wat levert het op voor je organisatie?

Je wordt meegenomen in alles wat nodig is om een sterk merk te bouwen en te behouden. Je leert niet alleen hoe je een merk onderscheidend moeten positioneren, maar ook hoe je dit eenduidig en consistent kan uitdragen richting de interne en externe doelgroepen en moeten doorvoeren in alle afzonderlijke touch points. Op deze manier wordt een sterk merk gebouwd wat direct een positieve invloed heeft op de performance van de organisatie.

Deze blended class bieden we aan in samenwerking met Adformatie.

  • Concreet en toepasbaar
  • College van experts uit het bedrijfsleven
  • Theorie gekoppeld aan de praktijk

Ook interessant voor jou

Executive Education 8 Collegereeks Strategische Communicatie

Collegereeks Strategische Communicatie

< 10 dagen | Nederlands | 4 september 2024
Tijdens de collegereeks Strategische Communicatie krijg je van experts de laatste ontwikkelingen en inzichten op communicatiegebied.
Excellent leiderschap Collegereeks Excellent Leiderschap

Collegereeks Excellent Leiderschap

< 10 dagen | Nederlands | 14 mei 2024
Tijdens de collegereeks Excellent Leiderschap geven experts nieuwe invalshoeken op leiderschap en leer je hoe je dit toepast in jouw dagelijkse werk.
Dream Team The Pure Family Advanced Management Program

Advanced Management Program

Deeltijd | Nederlands | 19 november 2024
Afstand nemen om scherper te zien: ontwikkel up-to-date bedrijfskundige kennis en inspirerend leiderschap voor de juiste koers van je organisatie.

Van wie krijg je college?

In de blended class Brand Management brengen ervaren sprekers je de kneepjes van het vak bij, met sterke cases uit de praktijk.

De hoogleraren en experts*

  • Martin de Munnik - oprichter N E U R E N S I C S
  • Ingmar de Lange- oprichter Mountview
  • Jasper Ordelman - oprichter en merk- en communicatiestrateeg bij Hugo Strategy
  • Eslie Baars - senior consultant bij Brandgurus 
Rudy Moenaert
Prof. dr. Rudy Moenaert
Hoogleraar
Rudy Moenaert is hoogleraar strategic marketing aan de TIAS School for Business and Society in Tilburg. Hij geniet echt van lesgeven in executive management programma's, adviseert toonaangevende bedrijven in de B2B- en dienstensector en treedt op in verschillende adviesraden.
Julian Stevense
Julian Stevense
Kerndocent
Julian Stevense is executive lecturer Strategische Positionering voor de Executive Education opleidingen en het Modulair Executive MBA bij Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast is hij founder van Brandgurus en auteur van De perfecte positionering.

* Deze sprekers zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Wat ga je doen?

In een uitdagend programma geven onze hoogleraren en praktijksprekers actuele wetenschappelijke inzichten en koppelen zij deze aan de dagelijkse praktijk. Dit maakt dat het een programma op academisch niveau met een praktische inslag.

Deze blended class bestaat uit een optimale combinatie van interactieve webinars, een online leeromgeving, leren van en met mede-deelnemers, netwerken en klassikale bijeenkomsten. De groepen bestaan uit deelnemers vanuit verschillende sectoren met soortgelijke vraagstukken. De blended class wordt afgesloten met een fysieke slotbijeenkomst op Nyenrode Business Universiteit. Hier neem je jouw certificaat in ontvangst en toosten we met elkaar op een mooie afsluiting.

Wat mag ik concreet verwachten?

  • Interactieve webinars
  • Een interactief, online leeromgeving met een compleet aanbod van inhoudelijke video's, artikelen, vraagstellingen en cases
  • De mogelijkheid om een vraagstuk uit je eigen praktijk centraal te zetten
  • De inzet van de expertise van mede-deelnemers voor je eigen vraagstukken
  • Live bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit

Onderwerpen

Je gaat onder andere aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Merketing
  • Merkpositionering
  • Internal branding: hoe bouw je een sterk merk van binnenuit?
  • Het merk als experience
  • De werking van merken in ons brein
  • Merkidentiteit in het digitale tijdperk

De inhoud van het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.

Online leeromgeving

De content in de online leeromgeving is 24 uur per dag beschik­baar. Dit geeft jou de flexibiliteit om op elk moment en in jouw tempo de kennis op te doen. 

De bijeenkomsten op Nyenrode Business Universiteit, de webinars én het online leertraject geven je de mogelijkheid om vakinhoudelijke verdieping op de zes onderwerpen te vinden. Daarnaast kan je jouw vragen stellen aan de docenten, ervaringen uitwisselen en leren van je mede-deelnemers. In deze blended class leer je dus van en met elkaar.

Na het online traject sluiten we af met een live ontmoeting op Nyenrode. Dit bestaat uit een inhoudelijke invulling, het in ontvangst nemen van het certificaat van deelname en met elkaar toosten op een mooie afsluiting.

Kortom: de combinatie van online leren en de contacturen op Nyenrode maakt dat jij jezelf op een zo effectief mogelijke manier kan blijven ontwikkelen.

Voor wie?

Je bent (senior) marketeer, brand manager, communicatiemanager, strateeg, adviseur, productmanager, business developer, commercieel directeur of manager en verantwoordelijk voor het commerciële beleid in jouw organisatie. Je wilt jouw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in de praktijk. Je hebt een aantal jaren werkervaring en minimaal een HBO werk- en denkniveau.

Data en tijden

De colleges vinden plaats op:

  • Online kick-off op 3 oktober 2024 van 15:00 tot 16:00 uur 
  • Fysiek openingscollege op 10 oktober 2024 op Nyenrode Business Universiteit van 15:00 tot 20:00 uur
  • Online college op 17 oktober 2024 van 15:00 tot 18:15 uur
  • Online college op 7 november 2024 van 15:00 tot 18:00 uur
  • Online Intervisie op 11 november 2024 van 15:00 tot 16:00 uur
  • Online college op 14 november 2024 van 15:00 tot 18:00 uur
  • Online college op 21 november 2024 van 15:00 tot 18:00 uur
  • Fysiek slotcollege op 28 november 2024 op Nyenrode Business Universiteit van 15:00 tot 19:30 uur

Wanneer je verhinderd bent op één van de data dan mag je je laten vervangen door een collega. Inhalen van fysieke colleges en terug kijken van webinars is niet mogelijk.

De online leeromgeving is ongeveer twee weken voor de start van het programma beschikbaar.

Meld je nu aan

Aanmelden voor de blended class Brand Management doe je via de aanmeldbutton.
Heb je nog vragen? Onze programma- coördinator beantwoordt deze graag.

Wat zijn de kosten?

De investering voor de blended class Brand Management is € 2.495,- per persoon (exclusief 21% btw). Dit bedrag is inclusief lesmateriaal en toegang tot de online leeromgeving. Je ontvangt een deelnamecertificaat. 

Kosteloos annuleren is uitsluitend mogelijk per e-mail tot 4 weken voor de aanvangsdatum. Na die datum ben je het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Annulering dient altijd schriftelijk te geschieden.

*Alle bedragen en voorwaarden zijn indicatief (exclusief btw en bijkomende kosten, tenzij anders aangegeven) en onder voorbehoud van periodieke wijzigingen.