Expertisecenter

Marketing & Supply Chain Management

Onze doelstelling

Het doel van het Center for Marketing and Supply Chain Management van Nyenrode is om de mogelijkheden voor studenten, leidinggevenden en mensen uit het bedrijfsleven om producten en diensten innovatief in de markt te zetten, aanzienlijk te verbeteren. Ons lesprogramma en onderzoek richt zich op marketing en supply chain management dat praktisch, relevant en van hoge kwaliteit is.

Onze expertisegebieden

  • Supply chain management 
  • Supply chain optimalization
  • Lean-management
  • Marketingstrategie 
  • Customer relationship management 
  • Accountmanagement 
  • Retailing 
  • Purchasing 
  • Production & operations management 
  • Logistics & distribution management 
  • Kwaliteitsmanagement
  • Quantitative methods 
  • New product development

Aanvullende onderwerpen:

  • Management information systems
  • E-learning 
  • Complexity & knowledge management 
  • Cross cultural management 

Wat zijn onze activiteiten?

Onderwijs aanbieden voor Nyenrode Business Universiteit is de hoofd activiteit van het Center voor Marketing & Supply Chain Management. Onze faculteitsleden geven college, ontwerpen trainingen en seminars en begeleiden thesis projecten voor de studenten op Nyenrode.

We verzorgen de volgende colleges

  • Operations & supply chain management
  • Operations & process management
  • Information systems & emerging technologies
  • Lean-management
  • Information & communication in organizations

Wat onderzoeken we?

Ons onderzoek richt zich op specifieke onderwerpen binnen marketing en supply chain management, maar is daar niet tot beperkt. Het onderzoek is academisch van aard en richt zich op wetenschappelijke en zakelijke publicaties. Het heeft een internationale focus.

Het onderzoek bestrijkt twee thema's

  • Lean-management
    Onderzoek naar de werking van lean in gebieden die grotendeels nog niet onderzocht zijn, zoals: leiderschap, ketensamenwerking, innovatiemanagement, IT en SME/start-ups.

  • Business model innovation
    Onderzoek naar complexiteiten die ingebakken zitten in Business model innovation en implementatie, vooral binnen netwerkomgevingen.
Henry Robben
Video
Nyenrode bite: Marketingstrategie als hulpmiddel tijdens de coronacrisis

Nyenrode bite: Marketingstrategie als hulpmiddel tijdens de coronacrisis

Onderwijs |  21 september 2021
Als je praat over marketing praat, dan praat je in feite over het beantwoorden van vijf vragen.
Jack van der Veen Ketensamenwerking maakt het verschil voor exporteurs

Ketensamenwerking maakt het verschil voor exporteurs

Opinie |  10 juni 2021
Waar ondernemers in de eerste maanden van de COVID-19-pandemie problemen zagen in de vraaguitval, staan bedrijven op dit moment voor een nieuwe uitdaging. Hoe kunnen zij op tijd beschikken over voldoende grondstoffen, halffabricaten of groothandelsproducten?
Jack van der Veen Ketensamenwerking maakt het verschil voor exporteurs

Ketensamenwerking maakt het verschil voor exporteurs

Opinie |  10 juni 2021
Waar ondernemers in de eerste maanden van de COVID-19-pandemie problemen zagen in de vraaguitval, staan bedrijven op dit moment voor een nieuwe uitdaging. Hoe kunnen zij op tijd beschikken over voldoende grondstoffen, halffabricaten of groothandelsproducten?
Bas Hillebrand Slachtoffer of mede-veroorzaker?

Slachtoffer of mede-veroorzaker?

Opinie |  29 april 2021
Is de toerismebranche slachtoffer of mede-veroorzaker van de coronacrisis? En hoe kan de branche ervoor zorgen dat zij in september niet het verwijt krijgt dat het een nieuwe golf heeft gestimuleerd of nieuwe varianten heeft geïntroduceerd?
Bas Hillebrand Slachtoffer of mede-veroorzaker?

Slachtoffer of mede-veroorzaker?

Opinie |  29 april 2021
Is de toerismebranche slachtoffer of mede-veroorzaker van de coronacrisis? En hoe kan de branche ervoor zorgen dat zij in september niet het verwijt krijgt dat het een nieuwe golf heeft gestimuleerd of nieuwe varianten heeft geïntroduceerd?
-content-presspage-com-uploads-865-500_jackvanderveen-jpg Supply chain als strategisch antwoord op turbulente wereld

Supply chain als strategisch antwoord op turbulente wereld

Onderzoek |  29 maart 2021
Een bedrijf is er niet alleen om winst te maken, maar ook om waarde toe te voegen aan de wereld, in welke vorm dan ook.
Meer nieuws

Onze partners

Een consortium van Nyenrode, McKinsey & Company, ABN AMRO en Achmea is opgericht om het onderzoek naar lean-management mogelijk te maken.

Dr. ir. Taher Ahmadi

  • Supply Chain Management

Dr. Letizia Alvino

  • Marketing
  • Consumentengedrag
  • Neuromarketing
  • Digitale Marketing

Dr. Vincent Blijleven

  • Productmanagement
  • Digitale Transformatie

Prof. dr. Sjaak Bloem

  • Consumentengedrag in de Gezondheidszorg
  • Meting van Gezondheidservaringen
  • Gezondheidsinnovaties
  • Gezondheid

Damien Broekharst MSc

  • Organisatiewetenschappen
  • Gezondheidszorg
  • Gezondheidseconomie

Marie-Joëlle Browaeys

  • Leren & Virtueel Onderwijs
  • Culturele Complexiteit in Organisaties
  • Cross-Cultureel Management

Prof. dr. Edward Groenland (emeritus)

  • Probleemanalyse
  • Onderzoeksmethodologie

Dr. Erdogan Gülyaz

  • Innovatie Management
  • Lean Management
  • Operationeel Beheer

Prof. dr. ir. Pieter Klapwijk (emeritus)

  • Supply Chain Management
  • Operationeel Beheer
  • Bedrijfsmodellering

Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer

  • Retailstrategieën
  • Marketing Strategie in een Digitaal Tijdperk
  • Management

Drs. Jian Qin

  • Nieuwe product ontwikkeling
  • Digitale Bedrijfsstrategie

Prof. dr. Bo van der Rhee

  • Nieuwe product ontwikkeling
  • Supply Chain Optimalisatie

Prof. dr. Henry Robben

  • Marketing
  • Innovatie Management
  • Strategische Marketing

Prof. dr. Jack van der Veen

  • Supply Chain Management
  • Operationeel & Logistiek Management

Prof. dr. Venugopal Venkataraman

  • Supply Chain Management
  • Operationeel Beheer
  • Bedrijfsmodellering