Van 1 naar 100 miljoen in één jaar

Meet The Alumni: Mitchell Warmerdam, Gymeyes

Mitchell Warmerdam, alumnus van de Master of Science in Management (lichting 2013) aan Nyenrode Business Universiteit, is aan het woord in de Nyenrode podcast. Mitchell heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt, het optimaliseren en delen van trampoline en sport prestaties door middel van camera’s met zijn bedrijf Gymeyes. Mitchell zijn uiteindelijke doel voor Gymeyes is 100 miljoen video’s maken in een jaar en langzaam uitbreiden naar het buitenland. Hoe heeft Mitchell zijn studie aan Nyenrode ervaren en hoe neemt hij de opgedane kennis mee in zijn loopbaan en privéleven? Lees, luister of kijk, en leer van zijn ervaring!

Volwassen worden

Mitchell vertelt enthousiast over zijn studie: “Op Nyenrode ben ik volwassen geworden. Ik heb hier leren omgaan met druk, diverse projecten gedaan en verschillende mensen leren kennen. De studie vond ik wel echt lastig. Ik kwam van het hbo en financiën zijn niet mijn sterkste kant, maar het is gelukt!”

Het project wat hem tijdens de opleiding het meest aansprak was het opzetten van een eigen onderneming. Mitchell: “Dat was mij op het lijf geschreven. We kregen de tijd om een onderneming op te zetten en hiervan te leren, met intensieve begeleiding door docenten. Hoe gaaf!” Mitchell en zijn medestudenten zetten de onderneming succesvol op en mochten zelfs pitchen voor een investeerdersgroep. “Alleen dit pitchen was al zo leerzaam. Je moet je bedrijf opeens gaan verkopen aan investeerders. Nu, bij Gymeyes, heb ik daar zoveel profijt van.”

Trampoline

Gymeyes biedt camera- en verwerkingsapparatuur aan bij de beste trampoline parken en sportscholen. Het bedrijf installeert actiecamera’s, zodat de klant met één druk op de knop een opname kan starten. Zo kan de klant zijn of haar bewegingen bekijken en delen met vrienden op social media.

Mitchell ging na zijn traineeship bij Booking.com na een periode van testen verder met het nieuwe bedrijfsconcept. Mitchell kwam in contact met een investeerder door middel van een video en LinkedIn advertenties. Dit leverde hem 100.000,- euro op. Met dit bedrag is de app ontwikkeld en kon Gymeyes worden gelanceerd in de eerste sportscholen. Momenteel is Gymeyes zodanig gegroeid dat ze bij meer dan 100 sportscholen en trampoline parken camera’s hebben geïnstalleerd en meer dan 1 miljoen actiemomenten opnemen per jaar.

"We zijn op een missie om mensen te motiveren, te informeren en te activeren om hun levensstijl te verbeteren door middel van videotechnologie. Gymeyes installeert actiecamera's in sportaccommodaties zodat mensen hun bewegingen op video kunnen opnemen".

100 miljoen video’s

Mitchell heeft een heel duidelijk doel: 100 miljoen video’s in een jaar. "De 100 miljoen is een magisch getal, het reflecteert voor mij dat Gymeyes een succes is.”Hij wil dit bereiken door langzaam buiten Europa te kijken. Voorzichtig vertelt Mitchell dat de eerste installaties al gepland staan in Azië en Amerika. Een ander doel van Mitchell is dat hij wil uitbreiden in de vrijetijdssector. De kansen liggen wat hem betreft bij de kart- en opblaasbare banen  en Mitchell wil koploper zijn in zijn branche.

Aan motivatie zal het niet liggen, zijn werkethos is hoog. “Work hard, play hard”, dit neem ik serieus tot in het extreme. Als ik aan het werk ben, dan ben ik aan het werk, als ik in het weekend een feestje heb, dan heb ik een feestje. Zo probeer ik bewust en met aandacht te leven."

Luister of kijk meer over zijn leermomenten, successen en toekomstplannen.