Nieuws

Wessel Berkman_4416 Thuiswerken en toch impactvolle sales realiseren

Thuiswerken en toch impactvolle sales realiseren

Opinie |  7 mei 2020
In deze coronatijd draait het in sales en marketing om het bouwen van het beste relevante netwerk en weten waarmee je jouw klant echt kan helpen. Maar afleiding ligt op de loer. Hoe zorg jij ervoor dat je de basis op orde houdt voor succesvolle sales in de nieuwe werkelijkheid?
bob-hoogenboom ‘Hoe verzilveren we de kansen nu de ramen even openstaan?’

‘Hoe verzilveren we de kansen nu de ramen even openstaan?’

Opinie |  6 mei 2020
Er komen steeds meer pleidooien voor radicale verandering. Politiek-correct gepraat over disruptie krijgen we nu gratis via het virus aangereikt. Nu kunnen we anders inrichten. Nieuwe paden bewandelen.
Hoogveld_Mike_aangepast Tijd voor de Veerkrachtige Vier

Tijd voor de Veerkrachtige Vier

Opinie |  1 mei 2020
Darwin wist het in 1859 al: het is aanpassen of uitsterven. Maar hoe zorg je als organisatie voor een optimaal aanpassingsvermogen tijdens een acute crisis? En voor de periode daarna? Dr. Mike Hoogveld geeft enkele praktische tips.
Marcel Pheijffer portret Fraudebestrijding in coronatijdperk vergt daadkrachtige aanpak

Fraudebestrijding in coronatijdperk vergt daadkrachtige aanpak

Opinie |  23 april 2020
Fraude in ‘normale’ tijden is verwerpelijk. Voor fraude in deze nare en angstige periode geldt dat in het kwadraat. Wereldwijd duiken steeds meer voorbeelden op van mensen en bedrijven die (proberen te) profiteren van de coronacrisis.
Leen Paape Staatssteun of niet?

Staatssteun of niet?

Opinie |  23 april 2020
Onlangs plaatste ik de opmerking op LinkedIn dat ik de aanvraag voor staatssteun door Booking.com niet zo goed begreep. Het bedrijf boekte vorig jaar een winst van 4,9 miljard euro en heeft in voorgaande jaren ook veel dividend uitgekeerd. Binnen 24 uur werd die post 50.000 maal bekeken, geliket, van een reactie voorzien of weer doorgezet. Kennelijk raakte mijn vraag een snaar en ik begon zelf nog eens na te denken over het antwoord op mijn eigen vraag.
Andre Nijhof portret ‘Purpose is easy, commitment is hard’

‘Purpose is easy, commitment is hard’

Opinie |  23 april 2020
In crisistijd is van alles in beweging. Maar hoe vinden we daarbij de juiste balans tussen adaptatie aan het hier en nu, nostalgie naar het verleden en transformatie richting de toekomst?
technologische innovatie Moreel kompas bij technologische innovaties

Moreel kompas bij technologische innovaties

Opinie |  21 april 2020
Data-analytics, kunstmatige intelligentie, het internet of things, robotic process automation. Snelle technologische veranderingen roepen veel ethische vragen op. Wat zijn de voor- en nadelen? Wie is eigenaar van de data en, nog belangrijker, van de algoritmen die voor ons denken? Wie heeft er baat bij en wie helemaal niet? Wie is waarvoor verantwoordelijk? Hoe komen we tot een moreel kompas?
Jack van der Veen Plannen als planning onmogelijk is: scenario-analyse

Plannen als planning onmogelijk is: scenario-analyse

Opinie |  15 april 2020
Wat te doen als de toekomst inherent onvoorspelbaar is zoals nu bij de coronacrisis? Scenario-analyse is een onmisbaar hulpmiddel.