Zoekresultaten

104 zoekresultaten voor Media

Toon resultaten in English of Dutch

De afgelopen weken is uitgebreid verslag gedaan van de zaak die Vestia tegen Deutsche Bank aanspande. De inzet: een schadeclaim van ruim €800 miljoen. Deutsche Bank zou Vestia hebben volgeladen met risicovolle derivaten die de corporatie naar de rand van de afgrond duwden. Beide partijen halen alles uit de kast om (on)schuld aan te tonen. De media brengen smeuïge details naar buiten over de wijze waarop de bank tussenpersonen en een Vestia-medewerker in de watten legde. Van ‘smeren en fêteren

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/newspeak-als-verweer-tegen-kritiek

“Bedrijven hebben een aantal redenen om de klant meer centraal te zetten. Enerzijds dwingt de klant dit zelf af, bijvoorbeeld door onvrede over de service te uiten op social media. Anderzijds moet je concurrenten bijblijven. Stel dat een partij als Amazon in de toekomst besluit om een bestelling binnen 10 minuten te leveren, dan moet je als bedrijf mee kunnen komen”, stelt Ed Peelen, partner ICSB Marketing en Strategie en bijzonder hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. Hij is een van de

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/klant-centraal-vraagt-servicegericht-businessmodel

te gaan met alle prikkels die op je af komen vanuit sociale media. Het is interessant om te zien

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/mening-jonge-accountants-laten-horen

geslapen”. Dat komt omdat mensen in de media flarden opvangen, maar in de masterclass wordt de

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/overheden-onderschatten-impact-nieuwe-technologieën

licht op onze stofwisseling genereerde veel media-aandacht. Ze presenteerde haar onderzoek bij

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/duurzaamheid-is-onze-grootste-uitdaging

in de media, onderhandelen of team effectiviteit. Omwille van de interactie en een optimaal leerklimaat

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/leergang-voorzitten-branche--en-beroepsorganisaties

kunnen overal vandaan komen. Of denk aan het sneeuwbaleffect van fake news in social media: vroeger

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/digitale-leider

(media)platforms; digitaal leiderschap: managen van meerwaarde en risico’s van big data

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/publieke-manager-2030

moderne media en de kracht van het beeld.’ De laatste fase van de oorlog Wat valt er komende tijd te

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/lessen-in-leiderschap-door-mart-de-kruif

Over het wedervaren van accountants in Coronatijd is al veel geschreven, waaronder op accountant.nl en via andere (social) media platforms. Mijn collega’s Ernest Ouwejan en Vera Bik hebben eerder geschreven over de parallel tussen het Coronavirus en fraude [Blog Corona en fraude], respectievelijk over het digitale leren in Coronatijd [Blog Corona en leren]. De coronacrisis heeft op een aantal, communicatieplatform schijnt gevoeliger te zijn voor privacy issues dan het andere. Zo schrijven media

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/observatie-coronatijd-hoe-connected

beveiliging van de misdaadverslaggever. Daar kwam in de media veel kritiek op, omdat Joustra vanwege, , het OM, de politiek, de media… Ook dit is weer een voorbeeld van hoeveel een leider heeft aan de

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/leiderschap-is-willen-luisteren-en-durven-beslissen

gebeurt. Een versplinterd politiek landschap, een continue flow van (social) media, populisme en

https://www.nyenrode.nl/vijf-tips-voor-public-affairs

. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van de media of zorgen dat er over een onderwerp Kamervragen

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/goed-besturen-betekent-dat-je-dingen-voor-elkaar-krijgt

gemeenschappen, non governmental organisations (ngo’s), media, representanten van natuur&milieu en de

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/bias-inc

media en laagdrempelige discussieplatforms een groter speelveld krijgen. De onlangs overleden Franse

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/ronald-jeurissen-25-jaar-ethische-groei

Als je iemand vraagt hoe het gaat, krijg je niet zelden het antwoord ‘Druk, druk, druk.’ En eerlijk gezegd is het ook weleens mijn antwoord. De drukte die mensen ervaren, wordt vaak door henzelf veroorzaakt. Bijvoorbeeld in de drang om snel te willen reageren op bijvoorbeeld e-mails of sociale media. Drukte die met enige zelfdiscipline vermijdbaar is. Dat geldt mijns inziens ook voor de drukte (en druk) die bijvoorbeeld door bestuurders en accountants wordt ervaren. Zo gaat het verhaal dat

https://www.nyenrode.nl/nieuws/n/druk-altijd-maar-druk